Kérj tőlünk ajánlatot

Intro

Az ajánlatkérés ingyenes, nem jár semmilyen kötelezettséggel. 
Mire számíthatsz a form kitöltése után?
24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot és egy időpontot egyeztetünk veled egy személyes vagy online találkozóra, hogy részletesen megbeszéljük az ajánlatkérés tárgyát. A meeting után tudjuk elkészíteni ajánlatunkat amit a megbeszélést követő 5 munkanapon belül elkészítünk és megküldünk.

Bal
Kozep
Jobb
Outro

24 ÓRÁN BELÜL FELVESSZÜK VELED A KAPCSOLATOT!*

*munkanapokon

Kérj tőlünk ajánlatot

Versenyképes lehet-e 2025-ben egy online platform mesterséges intelligencia nélkül?

A mesterséges intelligencia (AI) 2025-ben már nem újdonság, hanem alapfelszereltség. Mint az internet a kétezres évek elején, ma az AI is belesimul a mindennapokba: személyre szabja az ajánlásokat, előre látja a kereséseinket, és automatikusan kiszűri a spamet. Így adódik a kérdés: lehet-e még versenyképes egy olyan online platform, amely egyáltalán nem használ semmilyen AI-t?

Mesterséges intelligencia nélkül? Egyre szűkebb ösvény

A digitális világban az AI-tól való tudatos elzárkózás már-már forradalmi gesztus. Képzeljünk el egy e-kereskedelmi oldalt, amely nem ajánlja fel a “Neked válogattuk” termékeket, vagy egy közösségi hálót, ahol nincs automatikus tartalomszűrés. Nem science fiction – inkább retró.

De vajon kinek vonzó ez a retro megközelítés?

Az AI-mentes lét mint USP (egyedi értékajánlat)

A furcsa fordulat az, hogy pont az AI-mentesség válhat egyes platformok fő vonzerejévé. Gondoljunk csak a “slow tech” mozgalomra, ahol az emberek tudatosan csökkentik az algoritmusok hatását a döntéseikre. Egy olyan blogplatform, ahol a tartalmak nem algoritmikus alapon rangsorolódnak, hanem időrendben – nos, ez ma már radikális ötlet. És pont emiatt kiugorhat a tömegből.

Példa: egy német startup, amely 2024 végén indított egy közösségi platformot “algoritmusmentes kapcsolódás” szlogennel, a tagok szigorúan időrendben látják egymás posztjait, nincsenek ajánlások, sem hirdetési célzás. Az indulás után 3 hónappal már 80 ezres felhasználói bázissal rendelkeztek. Nem világmegváltó szám, de elgondolkodtató.

Ahol AI nélkül egyszerűen nem lehet meglenni

Vannak viszont területek, ahol az AI hiánya nemcsak versenyhátrányt jelent, hanem a működőképességet is ellehetetleníti:

  • Ügyfélszolgálat: AI chatbotok nélkül 0–24-es támogatás? Vagy elképesztő humánerőforrás-költség, vagy frusztrált felhasználók.
  • Tartalomkezelés: Ha egy platformon felhasználók generálnak tartalmat (kommentek, posztok), AI nélkül nem lehet hatékonyan szűrni a szabálysértő vagy káros tartalmat.
  • Ajánlórendszerek: Egy streamingszolgáltatás, ahol nincs személyre szabott ajánlás? Ijesztően 2010.

A jövő kérdése nem az, hogy “kell-e AI”, hanem hogy “hogyan”

Az igazán érdekes kérdés nem az, hogy használjunk-e mesterséges intelligenciát, hanem az, hogy mennyire transzparens módon használjuk, és milyen kontrollt adunk a felhasználóknak felette.

Egy olyan platform lehet igazán versenyképes 2025-ben, amely:

  • nem “AI-ellenes”, de AI-tudatos,
  • hagy választási lehetőséget: algoritmusos ajánlás vagy időrendi feed,
  • és nem rejti el az AI működését a színfalak mögött.

Zárásként: Az AI-mentesség ma már állásfoglalás

2025-ben egy AI-tól teljesen mentes online platform nem feltétlenül elavult. Lehet tudatos döntés, akár filozófiai, akár üzleti okból. De versenyképessé akkor válhat, ha ezt nem hiányként, hanem identitásként kommunikálja.

És hogy működhet-e hosszú távon? Talán nem a tömegpiacon, de réspiacon biztosan. Mert ahogy a bakelitlemezek sem haltak ki a Spotify mellett, úgy lehet, hogy az “AI-free” platformoknak is meglesz a helyük a jövő digitális ökoszisztémájában – ha jól választják meg a célközönségüket.

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk