Kampánytervezés a Vásárlási Folyamathoz a Többcsatornás Marketingben
Számos nagy kampány bukik el a gyenge tervezés miatt. Te dokumentáltad, optimalizáltad és tesztelted az összes lehetséges vásárlói útvonalat és folyamatot? Hogy néz ki egy tökéletes vásárlási folyamat? Hány érintési pont és milyen csatornákon szükségesek ahhoz, hogy megszólítsd ügyfeleid? Ezek az érintési pontok milyen költséggel járnak? Milyen csatornákon kell megszólítanod célcsoportod? Hogy kell a kampányod felépítését megtervezni? Ezeket a kérdéseket segítünk megválaszolni. Ha a megfelelő adatok hiányában ezekre a kérdésekre nem tudunk megfelelő válaszokat találni, örömmel megmutatjuk, hogyan tudod mérni őket. Felmérjük az online marketinged jelenlegi állapotát és ez alapján javaslatokat teszünk a fejlesztésre.
Tudjuk, hogy most úgy érzed, elárasztottunk egy csomó kérdéssel, egy részéről talán tudod mit jelent, egy részével talán nem is tudod mit kezdj… A jó marketing stratégia kialakításának azonban te vagy a kulcsfontosságú eleme. Miért? A márkád, a vállalkozásod által közvetített üzenet, az ügyfelekkel való kapcsolatod és a piaci pozíciód (ha már kialakult) mind-mind fontos összetevője ennek. Az alábbiakban pontokba szedtünk számodra néhány kulcsfontosságú tényezőt, amelyek a stratégia egy-egy részét képezik majd. Gondold át őket és jegyzetelj. Ez neked is segíteni fog, hogy tudd merre akarsz menni.
- Termék
A terméked, szolgáltatásod meghatározza a célpiacodat. A piaci részesedés viszont nem csak a jó terméken múlik. A jó hírnév és az ismertség is legalább ilyen fontos. A termék hirdetése és a vásárlóid ösztönzése, az ügyfélkezelés is elengedhetetlenül fontos a jó piaci megjelenés kialakításához és megtartásához. A termékek hirdetésekor sokat számít, hogy egy teljes termékkört szeretnél promótálni vagy vannak új, vagy szezonális termékeid, esetleg húzó termékeid, amiket kiemelnél, megismertetnél a célközönségeddel.
- Küldetés
Mi a küldetésed, milyen értékeket közvetít a vállalkozásod? Milyen szereplőnek tekinted magad a piacon? Ezeket a gondolatokat azért kell megfogalmazni, mert a jó marketinghez egységes identitás kell. Ezzel határozod meg a célközönséget is, hiszen olyanoknak akarunk terméket és szolgáltatást értékesíteni akikkel hasonlóan gondolkozunk. Szánj időt arra, hogy megfogalmazd ezeket az alapgondolatokat!
- Arculat / vizuális elemek
Vállalkozásod rendelkezik már arculattal? Vannak már online vagy offline elemek, amelyek a kampány során felhasználhatóak? A promóciók minőségét növeli, ha vannak egységes arculati elemek vagy logó, amelyről felismerhető, beazonosítható a márkád.
- Pozícionálás
Kutatások és elemzések is segíthetnek abban, hogy meghatározdhasd, hogy hova pozícionáld a céged. Nézd meg a piacod többi résztvevőjét. Nézd meg, hogy milyen stratégiákat követnek és alakítd ki a sajátodat amivel jobbat, többet tudsz nyújtani mint mások.
- Célközönség
Kik azok, akiket kampányoddal el szeretnél érni? Milyen demográfiai és egyéb ismertető jegyekkel rendelkezik ez a csoport? Ha még nem határoltad körül, segítünk meghatározni a legfontosabb tényezőket, amik segítenek benne.
- Célok
A kampánystratégia gerincét a célok adják, amelyek mentén felépül majd a terv. Ez magában foglalja az online konverziókat, illetve az olyan offline konverziókat, amelyek híváskövetéssel vagy például QR kódon keresztül nyomon követhetőek. Itt kell meghatároznod azokat a mikro- és makro eseményeket, amelyek a vállalkozásod számára fontosak (például: a vásárlás, regisztráció, feliratkozás, közösségi aktivitás, kapcsolatfelvétel, stb.)
- Költségkeret
A kampánystratégia részeként meg kell határozni, hogy milyen időtartamról és milyen költségkeretről van szó. Emellett fontos a költségkeretet a különböző területek szerint és egy bizonyos időtartamra lebontani (pl. havi költségkeret megadása).
- USP
Mi az, ami megkülönbözteti vállalkozásod a többi piaci szereplőtől? Milyen előnnyel jár, ha egy ügyfél a te céged keresi fel és nem másnál vásárol vagy veszi igénybe az adott szolgáltatást? Sok ágazatban nem az ár az egyetlen döntő tényező, ami alapján az ügyfelek döntenek. Gondold át, mi az a plusz, amit vállalkozásod nyújthat a leendő ügyfeleidnek.
- Tartalom / SEO
A releváns hirdetések készítéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő tartalom megléte a weboldalon vagy webshopban, illetve a különböző közösségi oldalakon. A hirdetési típustól / csatornától függően különböző fajta és mennyiségű tartalomra lehet szükség. A sikeres hirdetési kampányokhoz szükség van a minőségi, keresőoptimalizált tartalom.
- Promóció
Annak meghatározása, hogy egy felhasználót milyen folyamatokon, milyen vásárlási csatornán vezetünk végig. Ez lehet egy, vagy több csatorna, illetve különböző kampánytípusok használata (például márkaismertségre való fókuszálás vagy profitnövelés esetén más stratégia kiépítése szükséges).
- Nyomonkövetés / mutatók
A szükséges adatok gyűjtése és elemzése nélkülözhetetlen a megfelelő döntéshozatalhoz. Ebben nyújt segítséget az Analytics-kód. A professzionális beállítások elvégzésével (szükséges mutatók kiemelésével), illetve havi riportokkal hozzájárulunk az átlátható kampánykezeléshez.
- Szerepek / felelősségi körök
Minden marketingtevékenységet ránk bíznál? Vannak olyan munkatársaid, akik házon belül kezelik a marketing folyamatokat? Miben lenne szükséged segítségre, támogatásra? Keresőmarketing, közösségi hirdetés, webfejlesztés, arculatkészítés esetleg egy csomagként, teljeskörű szolgáltatásra van szükséged?
Vágjunk bele! Mi a segítségedre leszünk az alapoktól a teljes kivitelezésig. Komplex digitális szolgáltatást kínálunk ügyfeleink számára. Bátran fordulj hozzánk kérdéseid esetén és bízd profi kezekre marketinged!