Egy weboldal olyan, mint egy online névjegy. Minél letisztultabb és meggyőzőbb első ránézésre, annál nagyobb valószínűséggel fog a számodra több aktív vásárlót vagy feliratkozót szerezni. Sokan azonban megfeledkeznek az első benyomás jelentőségéről, és saját honlapjuk kialakítása esetén kizárólag a tartalomra fókuszálnak.
Most megmutatjuk neked, miért hatalmas hiba ez, és azt is, hogyan lehet saját weboldalad megjelenése igazán meggyőző azok számára, akik először kattintanak rá, és nem biztos, hogy van idejük beleásni magukat az általad kínált tartalmakba.
Sok weboldal-tulajdonos gondolja úgy, hogy a megjelenésnél sokkal fontosabb a tartalom. Ez részben igaz, hiszen a szép külső önmagában még nem elég. Ha weboldalad csak a külsőségekre utazik, a látogatók ezt hamar leszűrik, és néhány perc után elpártolnak tőled.
Hasonló a helyzet azonban abban az esetben is, ha a tartalom kifogástalan, a megjelenésről azonban ez annál kevésbé mondható el. Sőt, sokkal rosszabb, hiszen a statisztikák szerint a látogatók általánosan 2 másodperc alatt döntik el azt, hogy érdemes-e egy honlapot tovább böngészniük, vagy inkább tovább állnak és a konkurenciát választják.
Ez azt jelenti, hogy sokan esélyt sem adnak a tartalomnak abban az esetben, ha weboldalad vizuális szempontból nem elég kielégítő számukra. Éppen ezért fontos, hogy a belbecs mellett a külcsín megtervezésére és kialakítására is elég időt és energiát szentelj.
Egy weboldal megjelenésének megtervezése összetett feladat. Először is oda kell figyelni arra, milyen megjelenés illik leginkább márkád arculatához. Az általad kínált termékektől és szolgáltatástól függően ugyanis más színek, más formák és más hangulatvilág lesz az, ami működőképes.
Másodsorban fontos, hogy odafigyeljünk azokra a trendekre, melyek a webdesign terén jelenleg hódítanak. Ez persze nem azt jelenti, hogy honlapod megjelenését százszázalékosan az aktuális divatnak kell alávetned. Azonban, ha valami működőképes, azt érdemes beépítened. Hogy miért?
Azért, mert ami a kilencvenes vagy kétezres években működött, nagy valószínűséggel 2022-ben már nem fog. Az egyik leginkább riasztó tényező pedig nem más, mint az elavult megjelenés. Ez ugyanis azt sugallja látogatóid számára, hogy márkád már kiment a divatból. Nem tudsz haladni a korral, amit pedig kínálsz, az elavult, legyen bármennyire is releváns a számukra. Éppen ezért itt az ideje annak, hogy feltérképezd, mi az igazán menő manapság, a márkád szempontjából működőképes megoldásokat pedig beépítsd a saját honlapod megjelenésébe is!
Azok, akik úgy gondolják, hogy egy weboldal esetében kizárólag a tartalom számít, sokszor esnek abba a hibába, hogy egyszerű és gyors, ámde kevésbé esztétikus megoldásokkal dolgoznak. Manapság ugyanis rengeteg lehetőség nyílik arra, hogy egy weboldalt bárki, akár ingyen is összedobjon. Ez remek lehetőségnek tűnik, azonban sajnos megvan a maga hátulütője.
Az ingyenes webtervező applikációk és egyéb megoldások esetében ugyanis rendkívül limitált a lehetőség az egyedi megjelenésre. Sok esetben sem az oldal felépítését, sem pedig annak vizuális megjelenését nem lehet százszázalékban személyre szabni, ami egy brand esetében problémás lehet. Hiszen egy jó márka legfőbb erénye, hogy képes kitűnni a tömegből.
Éppen ezért, ha kívül-belül tökéletes, százszázalékban személyre szabható megoldást szeretnél, érdemes a weboldala tervezést olyan szakemberre bíznod, aki a fejlesztői tudás mellett a webdesign terén folyamatosan változó trendek ismeretével is képes neked segíteni ebben.
Ez elsőre jóval költségesebb megoldásnak tűnhet, mint egy ingyenes applikációk segítségével összetákolt weboldal, azonban olyan befektetés, mely meghozza a gyümölcsét, hiszen, mint mondtuk, az első benyomás rendkívül fontos. Egy jól megtervezett, gondosan felépített webhely pedig profizmust, szakértelmet és a munka iránti odaadást sugallja a látogatók felé.