Az online jelenlét mára minden vállalkozás számára kötelező. Akit ugyanis valamilyen formában nem találni meg a virtuális térben, az olyan, mintha nem is létezne. A klasszikus üzleti weboldalak helyett azonban sok cég már évek óta egy újabb terepen próbálja megvetni a lábát. Méghozzá a mobilalkalmazások terepén.
De egész biztos, hogy minden vállalkozás számára jó ötlet az applikáció? És érdemes-e kizárólag az appokra hagyatkozni, ha online jelenlétről van szó? Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, számodra melyik lehet a jó döntés: üzleti weboldal, alkalmazás, vagy épp mindkettő.
Az applikációk olyan, okoseszközökön futtatható alkalmazások, amelyek a mobileszközök által kínált lehetőségeket használják ki működésük során. A legfőbb céljuk az, hogy könnyebbé tegyék a felhasználók mindennapjait.
A cégek általában két okból használják az okoseszközökre tervezett alkalmazásokat. Egyrészt azért, hogy különálló célt szolgáljanak. Egy jó applikáció kiváló brandépítő eszköz lehet, és egy kampány részeként segíthet megoldani a felhasználók problémáit, vagy épp szórakoztathatja is őket.
De egy alkalmazás sok esetben akár egy céges weboldalt is helyettesíthet. Lehet annak leegyszerűsített verziója, aminek bizonyos funkciói akár offline is elérhetőek. Ilyen módon a fontos információkat mindig a zsebünkben hordhatjuk anélkül is, hogy internetkapcsolatra lenne szükségünk.
Egy mobilalkalmazás sok vállalkozás számára lehet hasznos, erről függetlenül azonban nem való minden cégnek. Általában ugyanis a nagyobb, kiterjedt ügyfélkörrel és széles célközönséggel rendelkező cégek azok, akik igazán ki tudják használni a benne rejlő lehetőségeket. Fontos a piacon való megfelelő ismertség, hiszen valljuk be: senki sem tölti le szívesen egy teljesen ismeretlen brand alkalmazását.
A kutatások szerint egy átlagos felhasználó hetente legfeljebb 3-4 alkalmazást tölt le. Ezek pedig általában olyan vállalatok applikációi, amelyeknek a nevét jól ismeri, és akár folyamatosan vásárolja is a termékeiket vagy egyéb módon kapcsolatban áll velük. A mobileszközökön pedig végül ezek közül is csak azok az appok maradnak, amelyek funkcionalitásuknak köszönhetően hozzájárulnak a mindennapi élet megkönnyítéséhez. Ami valami hasznosat kínál vagy épp kreatívan szórakoztat.
Ez pedig azt jelenti, hogy egy nagy adag kreativitás akár kisvállalkozásként is segíthet abban, hogy kiemelkedjünk a tömegből és köröket verjünk a piaci versenytársakra. Egy alkalmazás ugyanis akkor lesz igazán érdekes, ha képes hatékonyan és fantáziadús módon kihasználni a mobilappok által kínált technikai lehetőségeket.
Összességében fontos megjegyezni, hogy egy céges alkalmazás nem alapfeltétele egy vállalkozás sikeres működésének. Sokat segíthet azonban abban, hogy minél több emberhez eljuttathassuk az üzenetünket és növeljük a márkaismertségünket. Ennek érdekében azonban három alapvető dologra mindenképp oda kell figyelnünk.
Egyrészt kerüljük a már létező ötletekre épült, semmiféle újat nem mutató tucat alkalmazások gyártását. Minél újítóbb és kreatívabb egy applikáció, annál nagyobb eséllyel lesz az sikeres a felhasználók körében. Másodsorban fontos megjegyezni, hogy a legkreatívabb ötlet sem működik abban az esetben, ha nem hasznos. Figyeljünk tehát arra, hogy alkalmazásunk értéket kínáljon annak, aki letölti azt a mobiltelefonjára vagy tabletére.
Végül, de nem utolsósorban óvakodjunk az olcsó, gyenge minőségű félmegoldásoktól. Applikációnk a digitális platformokon márkánkat, vállalkozásunkat képviseli, így fontos, hogy mind a funkcionalitást, mind a megjelenést tekintve magas minőségű legyen. Tervezését lehetőleg bízzuk olyan szakemberekre, akik képesek a nemcsak látványos, de jól működő, cégünk célkitűzései szempontjából tökéletes alkalmazás megalkotására!