Manapság rengeteg cég rendelkezik saját mobilalkalmazással. Ez alapvetően jó döntés, hiszen egyszerűbbé teszi a kommunikációt és lehetőséget biztosít a rendszeres kapcsolattartásra a potenciális ügyfelekkel. Ettől függetlenül azonban mégsem feltétlenül való minden cégnek.
Ebben a bejegyzésben bemutatjuk, kiknek érdemes saját mobilapplikáció fejlesztésébe fektetniük, és hogy a céges weboldal mellett, vagy épp helyett lehet igazán jó döntés egy ütős alkalmazás.
Ha benézünk az AppStore-ba vagy épp böngészünk kicsit a Google Play piacterén, rengeteg specifikus, céges alkalmazással találkozhatunk. Ezekben az applikációkban általában közös, hogy mind egy-egy funkció köré épülnek.
Bizonyos appok az online rendelés folyamatát hivatottak megkönnyíteni, míg mások a kapcsolattartást teszik egyszerűbbé az adott cég ügyfélszolgálatával. De találkozhatunk olyan megoldásokkal is, melyek fő funkciója az információközlés.
Az appok és a weboldalak között lényeges különbséget jelent tehát, hogy egy alkalmazás specifikus céllal készül, és átlátható módon törekszik arra, hogy a lehető legegyszerűbbé és leggyorsabbá tegye a felhasználó számára ennek a célnak a mobileszközről történő elérését, megvalósítását. Míg egy weboldal ennél sokkal többrétű lehet, és általában kevésbé fókuszál egyetlen unikális cél megvalósítására.
Összességében elmondható, hogy a mobilapplikáció leginkább a szolgáltatásokkal foglalkozó cégek terepe, és azoknak éri meg saját appot fejleszteniük, akik egy alkalmazáson keresztül egyszerűbbé és gyorsabbá tudják tenni az elérhetőségüket meglévő és leendő ügyfeleik számára.
Ez azt jelenti, hogy egy mobilalkalmazás önmagában még nem feltétlenül képes arra, hogy kiváltson egy jól megtervezett céges weboldalt, hiszen alapvetően nem is ez a funkciója. Abban az esetben tehát, ha úgy gondoljuk, vállalkozásunknak szüksége lehet saját alkalmazás fejlesztésére, érdemes mellette egy informatív céges honlapot is fenntartani, hiszen a két megoldás remekül képes kiegészíteni egymást.
Míg ugyanis a weboldal egyfajta online névjegy, ahol a látogatók minden fontos dolgot megtudhatnak egy vállalkozással kapcsolatban, leadhatják rendeléseiket, vagy felvehetik a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, addig egy mobilapplikáció jóval specifikusabb dolog, mely főként egy adott funkció köré épül.
Végeredményben azt mondhatjuk, hogy egy applikáció bármely cégnek jó befektetés lehet, aki szeretné egyszerűbbé tenni egy általa kínált termék vagy szolgáltatás elérhetőségét, szeretné, ha egy új felületen is hatékony marketinget folytathatna, és összeségében hatékonyan szeretné növelni az ügyfélélményt.
Fontos azonban tudnod, hogy önmagában a mobilplatformokon való elérhetőség még nem elég. Leginkább ugyanis csak azok az appok vonzzák a letöltőket, melyek funkcionalitásukat tekintve képesek arra, hogy megkönnyítsék a mindennapi életet. Éppen ezért az applikációk formájában történő jelenlét nem feltétlenül való minden cégnek, és nem feltétlenül képes kiváltani azokat a funkciókat, melyeket egy üzleti honlap kínál.
Azt is mondhatnánk tehát, hogy egy alkalmazás csak egy lehetséges plusz, mely rengeteg dologban segíthet, míg egy saját, üzleti weboldal mára alapvető dologgá vált. Hiszen, aki nincs jelen a neten, olyan, mintha nem is létezne.
Ezt pedig egy jó alkalmazás sem feltétlenül tudja kiváltani, így a saját, egyedi honlap minden egyes vállalkozás számára ajánlott. Még azoknak is, akik a mobileszközöket használó ügyfeleket hatékonyan képesek elérni egy jól célzott, ügyesen megtervezett applikáció formájában.