Az online jelenlét mára egy vállalkozás számára nélkülözhetetlen. Azok a cégek ugyanis, akik nincsenek fent a neten, olyan, mintha nem is léteznének. Önmagában a sikerhez azonban még egy weboldal sem elég, hiszen mára minden piaci résztvevőre kismillió vetélytárs is akad.
Annak érdekében tehát, hogy potenciális ügyfeleid rád találjanak, mindenképp szükséged lesz egy jó online marketingstratégiára. Ennek felépítése nem egyszerű feladat, azonban nem is lehetetlen. Most megmutatjuk azt, mire lesz szükséged ahhoz, hogy megalapozhasd.
Egy igazán jó online marketingstratégia csak akkor valósítható meg, ha pontosan meghatározott célok alapján vágunk neki felépítésének. A célok meghatározása persze trükkös feladat lehet, és az első lépések megtétele előtt sokan érezhetik magukat elveszve a lehetőségek útvesztőiben.
Az ő számukra jelenthet megoldást az úgynevezett „SMART” rendszer, mely nem más, mint egy angol betűszó. Minden egyes betűje más-más tulajdonságot takar, melyek meghatározzák azt, milyen is az igazán jó célkitűzés. Ezek szerint a célodnak:
• S: specific, azaz specifikusnak és konkrétnak,
• M: mesurable, azaz mérhetőnek,
• A: achievable, azaz elérhetőnek,
• R: relevant, azaz küldetésedhez mérten relevánsnak,
• T: time-boxed, azaz belátható időben megvalósíthatónak kell lennie.
A SMART rendszer segít abban, hogy céljaidat megfelelő módon körvonalazd, ez pedig az első lépés afelé, hogy hatékonyan határozd meg saját célközönségedet. Ezáltal pedig olyan online marketingstratégiát építhess, melynek segítségével hatékonyan érheted el és szólíthatod meg őket.
A célok meghatározása mellett természetesen az is fontos, hogy meghatározd saját értékajánlatodat, és tudd azt, mik azok a tulajdonságaid, melyek kiemelnek téged a konkurencia tengeréből. Ha ezekkel tisztában vagy, már magabiztosan láthatsz neki annak, hogy saját elképzeléseid szerint vághass neki egy kampány megtervezésének.
Akadnak, akik úgy gondolják, hogy a közösségi média korában egy saját, üzleti weboldal már nem bír akkora jelentőséggel, mint korábban. Ez azonban egyáltalán nem igaz, több dolog miatt sem.
Az egyik, hogy a legtöbb érdeklődő nem a Facebookon vagy az Instán fogja megtalálni vállalkozásodat, hanem a Google keresőjében. A kereső pedig jobb esetben a céges weboldaladra fogja vezetni őket. Éppen ezért fontos, hogy jól felépített, átlátható és könnyen navigálható honlappal rendelkezz. Olyannal, mely eső ránézésre megfogja a látogatókat.
A másik dolog, hogy egy saját weboldal sokkal több lehetőséget kínál mind vállalkozásod bemutatására, mind pedig termékeid, szolgáltatásaid értékesítésére. Egyedi felépítése segít abban, hogy egyszerre funkcionáljon online névjegy, galéria és piactérként, melyre a legtöbb közösségi felület, bármennyire is sok lehetőséget kínál, nem feltétlenül képes.
Egy jó weboldal tehát úgy is mondhatnánk, hogy az online marketingstratégia legfontosabb alapköve, mely rendkívül fontos a bizalomépítés szempontjából. Éppen ezért lényeges, hogy a megtervezését olyan szakemberekre bízd, akik képesek kihozni saját ötleteidből a legjobb végeredményt!
A keresőoptimalizálásra sokan tekintenek úgy, mint egyfajta mellékes, kiegészítő tevékenységre. Az igazság azonban az, hogy mára a SEO az online marketingstratégia egyik legfontosabb alappillérévé vált és megfelelő alkalmazása nélkül szinte képtelenség hatékonyan megszólítani egy adott célcsoportot.
Különösen egy olyan világban, ahol a felhasználók választásait leginkább a Google keresési eredményei és a jó targetált közösségi médiában futó hirdetések határozzák meg.
Bizonyos keresőoptimalizálási feladatokat te magad is el tudsz látni. Ilyen például bejegyzéseid megfelelő kulcsszavazása, melyben már különböző online alkalmazások és CMS kiegészítők is segítenek. Abban az esetben azonban, ha szeretnéd, hogy honlapod mindig naprakész és megfelelően optimalizált legyen, mindenképp érdemes igénybe venned egy olyan SEO specialista segítségét, aki az alapok mellett a legfrissebb trendekkel is képben van.