Az elmúlt másfél év történései –főként a koronavírus által előidézett válsághelyzet és boltzár– rávilágítottak arra, mennyire fontos az üzletek életében az online jelenlét. Elképesztően megnövekedett a virtuális piacterek iránti igény, ezzel együtt pedig természetesen az aktív webshopok száma is ugrásszerűen megemelkedett.
De vajon ez a növekedés a tomboló vírushelyzet elcsendesedése után is tartható? Vajon a kijárási korlátozás és a boltzárak végével is hasonlóan népszerűek maradnak a webáruházak, vagy az emberek visszatérnek majd a hagyományos üzletekhez?
Most megmutatjuk, hogyan lendült fel a webshopok forgalma az elmúlt másfél évben, és azt is, hogy érdemes-e saját webáruházat létrehoznod abban az esetben, ha a közeljövőben szeretnéd digitális alapra helyezni vállalkozásodat!
A koronavírus-járvány rengeteg iparágat megviselt, azonban magával hozott valamit, amire sokan talán nem is számítottak. Ez nem más, mint az e-kereskedelem fellendülése. Ennek legfőbb oka, hogy az ideiglenes boltzár és az egyéb korlátozások eredményeként ugyanis rengeteg üzlet helyezte át fő tevékenységét virtuális alapokra.
Akik korábban már rendelkeztek saját webshoppal, nagyobb időt fektettek annak fejlesztésébe, karbantartásába és marketingbe, aki pedig még nem, azok nagyobb része azonnal belevágott abba, hogy saját online üzletet hozzon létre. És aki így tett, az nagy valószínűséggel nem is bánta meg a dolgot.
Bizonyos statisztikák szerint ugyanis a járvány eredményeképp tavaly csak a március közepe és április vége közötti másfél hónap során 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon. Egy évvel korábban ezt a növekedést több mint 8 hónap alatt sikerült produkálni. A fellendülés pedig itt nem állt meg. Az e-kereskedelmi szektor 2021-ben is pörög, hiszen idén az első negyedév forgalma 43,7%-kal múlta felül az egy évvel korábbi eredményeket.
Ez azt jelenti, hogy milliós nagyságrendű új vásárlóerőről beszélünk, melyből a vírushelyzet lazulása után sem sokan morzsolódtak le. Sőt! Ennek tükrében talán már látható, miért is éri meg igazán ebben az időszakban saját fejlesztésű webáruházat indítani, akár új cégek, akár már létező, hagyományos, fizikai üzlettel rendelkező vállalkozások számára.
Sokan aggódnak amiatt persze, hogy hirtelen, ugrásszerű növekedés tarthatatlan, a szakértők azonban alapvetően bizakodók. A legtöbben úgy gondolják, hogy a webshopok iránti kereslet a pandémia után is fenntartható, melynek oka, hogy a vírus által sújtott időszakban egyre többen fedezték fel az online vásárlás előnyeit, a webáruházak által kínált, korábban nem ismert kényelmet.
Az, hogy manapság már a nagybevásárlás is elintézhető csupán néhány kattintással, rengeteg új, lojális vevőt vonzott a virtuális piacterekre, így vásárlóerőben nincs hiány. Azt azonban érdemes megemlíteni, hogy a konkurencia is egyre nagyobb. Jóval több erőfeszítést igényelhet tehát az, hogy egy webshop köztudatba kerüljön, és kitűnjön a tömegből.
Ennek érdekében egyre fontosabb a kreatív online marketing, és egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a jól felépített kampányok. Egy saját webáruház üzemeltetésének tehát mára nem csupán az árukészlet folyamatos biztosítása, de a tökéletes marketingstratégia kidolgozása és kivitelezése is mindennapos részévé vált. Ennek pedig nem csupán a Facebook kampányok vagy a tartalommarketing, de a jól felépített, megfelelően optimalizált weboldal is szerves részét jelenti.
További olvasásra ajánljuk