Sikeres weboldalt tervezni nem egyszerű feladat. A tökéletes megjelenés önmagában még csak egy dolog. A dolgok nagyrészét a motorháztető alatti, felhasználók számára láthatatlan folyamatok teszik ki. Ahhoz azonban, hogy egy honlap sikeres legyen, a legjobb webfejlesztő és designer sem elég önmagában.
Először is ismerned kell a felhasználók igényeit, és azt, hogy célközönségedet milyen motivációk vezérelhetik annak érdekében, hogy rákattintsanak egy honlapra.
Ezek a motivációk pedig meglehetősen változatosak lehetnek. Ebben a bejegyzésben ezek közül mutatjuk meg a leggyakoribbakat és azt, hogy milyen tartalmat lehet érdemes gyártani annak érdekében, hogy az egyszeri látogatókból visszatérő feliratkozók, ügyfelek legyenek.
Az emberiség történetében a felfedezés iránti vágy egyáltalán nem ismeretlen. Olyan ösztön ez, mely annak ellenére is él bennünk, hogy a világ szinte minden apró szegletét ismerjük. Az azonban bárki számára kínálhat újdonságokat, melyek egyetlen karnyújtásnyira, vagy sokkal inkább kattintásra vannak.
Mindenki szeretne valami újat felfedezni és tanulni, pláne abban az esetben, ha ez a tudás segít egy adott probléma megoldásában. Így nem meglepő, hogy az egyik legnagyobb lehetőséget az edukatív, oktató jellegű tartalmak kínálják. Az informatív taralom így hatalmasat lendíthet egy weboldal forgalmán, és a feliratkozók, vásárlók megszerzésében is segíthet.
Arról nem is beszélve, hogy a megfelelően felépített, oktató jellegű kontent SEO szempontból sem utolsó. Egy jó blogot ugyanis a keresőmotorok is imádnak, és rengeteg új látogatót vonzhat alapvetően értékesítéssel foglalkozó honlapodra.
A látogatás második leggyakoribb okát az általános információszerzés jelenti. Míg ugyanis korábban az embereknek a Cégkódexre, a tudakozóra és lexikonokra kellet hagyatkozniuk, mára már szinte minden információt megtalálhatnak a neten, egyetlen kattintással.
Rengeteg felhasználó látogatja például az olyan honlapokat, amelyek egy adott termékek árát hasonlítják össze a különböző webáruházakban, de nagyon sokan nézegetik információszerzés céljából egy adott cég termékkínálatát vagy bemutatkozó oldalait is.
Éppen ezért fontos, hogy weboldalunk felépítése során mindenképp odafigyeljünk arra, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű infókkal lássuk el célközönségünket, és a jó kereshetőség érdekében a tartalom megfelelő módon és mértékben kulcsszavazott is legyen.
A webshopok népszerűsége a koronavírus-helyzetnek köszönhetően az elmúlt két évben ugrásszerűen megnövekedett. A felhasználók egyre gyakrabban keresnek rá egy adott termékre azzal a céllal, hogy online vásároljanak. A leginkább meggyőző pedig általában az a webáruház lesz, melyet a Google az elsők közt jelenít meg találati listáján.
Ennek érdekében fontos, hogy oldalad megfelelő módon keresőoptimalizált legyen. Ehhez pedig nem elég csak jó kulcsszavakat használnod. Ütős termékleírásokra és egyéb megoldásokra is szükséged lesz. például felhasználói véleményekre, hiszen a statisztikák szerint néhány testimonial képes akár 72 százalékkal is nagyobb forgalmat generálni!
Legyen szó akár munkáról, akár hobbiról, akár csak hétköznapi teendőkről, az emberek szeretik érdekesebbé, mozgalmasabbá tenni tevékenységeiket. Ennek érdekében pedig szívesen inspirálódnak, merítenek ötleteket másoktól. És hol máshol tehetnék meg ezt hatékonyabban, mint a neten?
Az ilyen jellegű tartalmakra mér rengeteg oldal épül. Elég csak a Pinterestre vagy a különböző D.I.Y. blogokra gondolni. Ez is azt bizonyítja, hogy az inspiráló tartalom elképesztően sok látogatót vonz, és egy jó tematika köré egy teljes márka vagy egy jó online kampány is hatékonyan felépíthető.