Indítottunk egy sorozatot a landoló oldalak helyes optimalizálásáról, aminek első részében a célközönségünk megismeréséről írtunk. Most az optimalizálás 2. lépésével, az eredmények online mérésével és a visszacsatolással foglalkozunk!
Még a legnagyobb előkészülettel felépített landoló oldal is pénzkidobásba torkolhat, ha az eredmények mérését komolytalanul vesszük. És itt nem arra gondolunk, hogy számolgassuk a kattintásokat, konverziókat, majd egy excel kitöltése után dőljünk hátra.
Az adatok mérését visszacsatolásra kell használni! A megfelelően kielemzett látogatói statisztikák segítenek, hogy minél jobban megismerjük a potenciális vásárlóink szokásait. Tanuljuk meg és használjuk a Google Analyticsot – az eredményeket követve pedig fejlesszük a landoló oldalak tartalmát és szerkezetét!
A netezőkről, akiktől a bevételünk függ, a Google Analytics és a hasonló alkalmazások segítségével kapjuk a legtöbb információt.
Ameddig nincs valós látogatói statisztikánk, sosem fogjuk 100%-osan ismerni a vásárlói viselkedést. Az online analitika elengedhetetlen ahhoz, hogy üzletpolitikánkat, a konkrét sales és marketing aktivitásainkat jövedelmező irányba tereljük. Csak így kerülhetjük el a pénzkidobást és a “mi-legyen-a-következő-lépés” kétségbeesést.
Szánjunk sok időt a látogatói statisztikákra, valamint az online mérőalkalmazás helyes beállítására! Tanuljuk meg jól értelmezni az elemzéseket, és hozzuk ki a legtöbbet belőlük!
Rengeteg forrást találni online és offline, amely segítségünkre lehet az Analytics beállításában. Mi kiválasztottunk egy szimpatikus videót és beillesztettük alább. Természetesen, emellett is érdemes keresni minél több lehetőséget, videót, leírást, ami segít a látogatói statisztikák helyes elemzésében és beállításában!
Ne felejtsük azt sem, hogy a Google Analytics teljesen ingyenes alkalmazás! Használjuk okosan, hogy a marketing-költségvetésünk felhasználása és a ROI-mutatónk egyre jobb legyen.
Olvasd el a landoló oldalakról szóló sorozatunk első részét is!