Egy weboldal sikerének egyik legfontosabb pillére a megjelenés. Abban az esetben, ha egy honlap kinézete elavult, átláthatatlan vagy egyszerűen nem elég esztétikus, a látogatók pillanatok alatt kattintanak el róla és keresik fel a versenytársak oldalát. Még akkor is, ha te minden egyéb szempontból képes lennél többet kínálni nekik.
Ennek oka, hogy a nem megfelelő külső hanyagságot, míg a jól megtervezett megjelenés profizmust sugall. Éppen ezért fontos, hogy honlapod dizájnja tökéletes legyen. Olyan, ami megfelelően illeszkedik a márkád üzenetéhez, küldetésedhez és természetesen a célközönséged ízlésének is százszázalékosan megfelel.
És hogy mi a tökéletes dizájn legfontosabb építőköve? Természetesen a színséma, mely alapjaiban határozza meg egy weboldal hangulatát. Most megmutatjuk azt, miért különösen fontos odafigyelni a kiválasztására, és hogyan találhatod meg a márkádhoz illő, tökéletes színeket!
Napjainkban rendkívül divatos a letisztult és egyszerű webdesign. A legtöbb cég ezekben az esetekben olyan semleges színek használata mellett dönt, mint a fekete és a fehér. Nem véletlenül, hiszen ez a fajta letisztult egyszerűség leginkább higgadtságot és eleganciát, ebből fakadóan pedig profizmust sugároz.
A fehér színt leginkább a tisztasággal és a nyugalommal azonosítjuk, így kifejezetten transzparens és megbízható látszatot kelt. Éppen ezért találkozhatunk vele sok nagy cég és luxusmárka esetében. De hasonló a helyzet a feketével is, mely azonban inkább erőt és határozottságot közvetít. Éppen ezért gyakran alkalmazzák akár komoly üzenetet kommunikáló weboldalak esetén is.
Ezek a semleges színek prémium márkák és árucikkek esetében kiválóan kombinálhatók az arany vagy az ezüst különböző árnyalataival is, hiszen ezeket a csillogó színeket leginkább az ékszerekkel, a luxussal és a prémium kategóriával azonosítjuk.
Az olyan meleg színek, mint a piros, a sárga vagy a narancs intenzívek és pörgést, lendületet és energiát sugároznak. Éppen ezért alkalmasak arra, hogy felkeltsék a látogatók vagy vásárlók figyelmét, illetve felébresszék a vágyat az emberben bizonyos dolgok iránt.
Gondolj például az egyik legnépszerűbb gyorsétterem-lánc arculatára. A piros és sárga színek és az egyszerű formák használatával már sikerült is elérni, hogy éhes legyél, igaz? De hasonló a helyzet az akciók esetében használt harsány, piros színű táblák esetében vagy egy hivalkodó CTA gomb esetében is egy weboldalon.
A meleg színek tökéletesek abban az esetben, ha a márkád dinamikus és fiatalos, és szeretnéd azt, ha weboldalad megjelenése is energikus, lendületes lenne. Fontos azonban tudnod, hogy bizonyos szolgáltatásokhoz és termékekhez a meleg színek kevésbé illenek, így más színsémákkal nem feltétlenül jó ötlet keverni őket.
A hideg színeket sokan túl távolságtartónak gondolják, azonban, ha megfelelő összeállításban használjuk őket, csodákra képesek. A kék, a lila és a zöld különböző árnyalatai ugyanis legfőképp nyugtató és barátságos hatásukról híresek. Használatuk bizalmat ébreszt a látogatókban, és kellemes érzéseket társít az adott márkával.
Nem csoda, hogy ezekkel a színekkel gyakran találkozhatunk pénzügyi cégek, egészségügyi termékekkel foglalkozó vállalatok, vagy épp kozmetikumokat árusító cégek honlapjain. Ha szeretnéd, hogy márkádat az intenzív, energikus imázs helyett valami nyugodtabb, professzionálisabb dologgal társítsák weboldalad látogatói, abban az eseten tehát érdemes a hideg színek palettájáról válogatnod.