Egy weboldalt megtervezni látszólag egyszerű feladat, különösen akkor, ha pontosan tisztában vagy azzal, hogy mit is szeretnél elérni a portáloddal. Valószínűleg van a fejedben egy minta, egy vagy több honlap, ami tetszik, amire hasonlítani szeretnél, és ahonnan szívesen veszel át ötleteket, vagyis nem teljesen fehér lappal kezdesz bele a feladatba.
Mielőtt eljönnél hozzánk, és közösen nekivágnánk a weboldal tervezésnek és fejlesztésnek, érdemes néhány paramétert alaposan átrágnod magadban, hiszen ez nem csupán nekünk segít, de Neked is, hogy minél tisztábban lásd a céljaidat.
Logikus felvetésnek tűnik, mégis sokan követik el azt a hibát, hogy nem határozzák meg pontosan, ki a célcsoportjuk, hogy fogják mérni a látogatói statisztikát, hány felhasználóra számítanak, hová szeretnének eljutni az üzletükkel, vagy miképp optimalizálják a tartalmakat a honlapjukra. És a reszponzív webdesignról még nem is beszéltünk! Nem nehéz belátni, hogy egészen másféle weboldalra van szükséged, ha fiatalokat szeretnél elérni és megnyerni, és egészen másfélére, ha a közönséged heterogén – ekkor ugyanis jóval konzervatívabban kell gondolkodnod.
Minél pontosabban határozod meg a céljaidat, annál nagyobb az esély arra, hogy egy valóban funkcionális, mégis egyedi portál jöjjön létre a folyamat végén, melyet támogathatsz aztán például keresőoptimalizálással és keresőmarketinggel.
A tartalom és a struktúra közötti összhang is kulcsfontosságú, hiszen az oldalad ergonómiáját és menüpontjait ennek megfelelően kell kialakítani. Könnyebb a dolgod, ha honlapod egy tartalomkezelő rendszerre (CMS) épül. Tudnod kell, hogy az alapinformációkon kívül, mint a bemutatkozás és a kapcsolat, lesznek-e videók a portálodon, szükséged van-e képgalériára, vagy a közösségi médiára – Facebook, Youtube, LinkedIn stb. –, esetleg rendszeres blogbejegyzésekkel szeretnéd megszólítani a terméked, szolgáltatásod iránt érdeklődőket.
És ha már tartalom: annak minősége sem elhanyagolható. Sőt! Mindenképpen ügyelj arra, hogy a weblapodon megjelenő képek és szövegek igényesek, színvonalasak legyenek. Egy helyesírási hibáktól hemzsegő írás ugyanis, amit egy életlen fotóval illusztrálsz, nem csupán kiábrándító, de bizalomromboló is. Meta adatokat pedig ne csak az egyes oldalakhoz, hanem képekhez is adj meg!
Van tehát mit átgondolni, a lényeg pedig az, hogy ne kapkodj! Adj magadnak időt, és ne akarj már tegnapra egy komplett honlapot! Ha pedig bizonytalan vagy, akkor gyere hozzánk, és tőlünk megkapod azt a profi segítséget, ami hosszú távon garantálja a sikered.