az online számlázás mára olyan, alapvető feltétel, mely nélkül egyetlen vállalkozás sem működhet. Egy webshop esetében azonban nemcsak a virtuális számlaképesség, de a számlák kiállításának automatizálása is fontos feladat.
Manapság már rengeteg számlázó program közül választhatunk, azonban két dolgot mindenképp érdemes figyelembe vennünk a döntés előtt. Mégpedig a megbízhatóságot és a kényelmet.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mire kell odafigyelni az automatikus számlázó megoldás kiválasztása során, és mutatunk néhány alternatívát, melyek jó döntést jelenthetnek egy induló webáruház számra is.
Egy számlázó szoftver első ránézésre egyszerűnek tűnhet kiválasztani, az igazság azonban az, hogy semmiképp sem szabad elhamarkodottan dönteni. Először is fontos, hogy legyen bármilyen kényelmes egy megoldás, ha az adóhatóság nem támogatja annak használatát, gyakorlatilag teljes mértékben haszontalan.
A NAV szabályai szerint ugyanis tavaly óta minden vállalkozás köteles az online adatszolgáltatásra, így kizárólag általuk is jóváhagyott számlázási megoldást alkalmazhat.
Szerencsére a hazai piacon elérhető megoldások abszolút NAV-biztosak, és ha szeretnéd, ingyenes vagy fizetős alternatívák közül is választhatsz. Az alapvető funkciók ellátására általában az ingyenes lehetőségek is alkalmasak, azonban bizonyos lehetőségek limitáltak lesznek. Ilyen lehet például az online számla kiállítása, vagy a számlán szereplő tételekhez történő megjegyzés hozzáadása is, melyek sok vállalkozás esetében lehetnek lényegesek.
Az ő számukra érdemes lehet előfizetni egy prémium megoldásra, hiszen az alap díjcsomagok árszabása általában nem túl magas, mégis biztosítja azokat az alapvető lehetőségeket, melyek a kényelmes és hatékony számlázás szempontjából sok cég számára nélkülözhetetlenek.
A tökéletes számlázó program kiválasztása esetén fontos, hogy nemcsak a szabályokat és költségeket kell szem előtt tartanunk. Az automatizálás szempontjából például fontos, hogy azt adott megoldás egyszerűen integrálható legyen egy webshop rendszerébe.
Fontos továbbá, hogy az adott szoftver mindig naprakész legyen, tehát szükség esetén egyszerűen és gyorsan megoldható legyen a frissítése. Ha pedig szeretnénk, hogy a számlák kezelése a lehető legegyszerűbb feladat legyen, nem elhanyagolható szempont, ha az adott megoldás az általunk (vagy könyvelőnk által) használt könyvelőprogrammal is könnyedén összeköthető.
A hazai piac két legnépszerűbb szereplője a Számlázz.hu és a Billingo, melyek közül mindkettő hatékony, NAV-biztos megoldást jelent. Alkalmasak az összetett folyamatok összehangolására, és kiváló megoldást jelentenek, ha egy webshop számlázását szeretnénk hatékonyan automatizálni.
A Számlázz.hu valamivel költségesebb megoldás, hiszen az ingyenes díjcsomag nem teszi lehetővé az elektronikus számlák kiállítását, amikért ráadásul a havidíjas csomag esetén is számlánkénti darabárat kell fizetni. Ettől függetlenül egyszerűen integrálható, és mind a vállalkozók, mind pedig könyvelőik számára jó döntést jelent, ha átlátható, az adóhatóság szempontjából is kompatibilis módon szeretnék intézni az automatikus számlázást.
A Billingoval ezzel szemben ingyenes csomag esetén is állíthatunk ki online számlát, így nem feltétlenül kell prémium megoldásra előfizetnünk. Ez kiváló hír azok számára, akik még csak most tervezik webáruház elindítását, és minden spórolási lehetőség fontos lehet a számukra.
A Billingo nagy előnye ezen felül egyszerű integrálhatósága is, hiszen a nagy webshop motorokhoz, tartalomkezelőkhöz ingyenes fejlesztésű plugin formájában is elérhető. Ez azt jelenti, hogy a számlázás automatizálása akár fejlesztői segítség nélkül is gyorsan és egyszerűen megoldható.