Egy sikeres webshop legfontosabb eleme a jól felépített főoldal. Ide érkezik ugyanis a látogatók többsége, itt érik őket az adott oldallal kapcsolatos első benyomások. Ez pedig azt jelenti, hogy sok esetben a vásárlási szándék is itt fog megszületni, vagy épp elenyészni.
Fontos tehát, hogy egy online áruház főoldala minden esetben jól átlátható, logikusan felépített és nem utolsósorban esztétikus legyen, ellenkező esetben könnyen elriaszthatja a potenciális ügyfeleket.
Éppen ezért most megmutatjuk azt, hogy hogyan épülhet fel egy ideális kezdőoldal, és azt, hogy melyek azok az elemek, amik semmiképp sem hiányozhatnak róla!
Egy webshop számára a főoldal olyan, mint egy hagyományos üzlet esetében a kirakat. Mivel a legtöbb potenciális vásárló ide érkezik először, itt kell meggyőznöd őket arról, hogy a te online boltod a legjobb választás. És mi lenne erre alkalmasabb néhány visszautasíthatatlan ajánlatnál?
Egy jó akció vagy egy kiemelt, prémium minőségű termék sokakat ösztönözhet arra, hogy több időt töltsön az oldaladon és megtekintse a kínálatot. Sőt, ideális esetben vásárlót is faraghat az egyszeri látogatóból.
Éppen ezért érdemes kihasználni a “virtuális kirakat” által kínált lehetőségeket. Fontos azonban, hogy a kiemelt ajánlatokat minden esetben jól elrendezett, átlátható, az oldal dizájnjához megfelelően illeszkedő módon jelenítsd meg, és kerüld az olyan megoldásokat, amik megzavarhatják a böngészést. Például a túlzottan gyakori felugró ablakok használatát.
Az elmúlt évek eseményeinek köszönhetően az online vásárlás mára a mindennapi életünk részévé vált. Az emberek az egy évtizeddel korábbi átlaghoz képest jóval nagyobb bizalommal költenek pénzt az online térben, azonban még mindig sokan akadnak, akik tartanak az átverésektől. A félelem pedig nem alaptalan, hiszen napjainkban a kibertámadások száma is az egekben jár.
Éppen ezért fontos, hogy megmutasd potenciális ügyfeleidnek azt, hogy megbízhatnak benned. Erre pedig a legjobb módszert a vásárlói vélemények megjelenítése jelenti. Ezt igazolja, hogy bizonyos felmérések szerint az emberek 92 százaléka olvassa el az adott termékről szóló véleményeket azelőtt, hogy azt berakná a virtuális kosarába, 72 százalékuk döntését pedig nagyban képes befolyásolni egy korábbi vásárló kommentje.
Néhány testimonial megjelenítése tehát csodákra képes. A pozitív vélemények a főoldalon sokat segíthetnek abban, hogy az egyszeri látogatókat vásárlókká alakítsd, és akár visszatérő kuncsaftok váljanak belőlük.
Az elmúlt években a webáruházak száma igencsak megszaporodott. Annak érdekében pedig, hogy kitűnj a tömegből, néhány jó ajánlat már nem feltétlenül elég. Meg kell mutatnod azt, hogy más vagy, mint a többiek. Hogy többet kínálsz, mint a versenytársak. Röviden és tömören meg kell találnod a saját értékajánlatodat, ami képes arra, hogy azonnal megfogja a célközönségedet.
Az értékajánlat (USP) gyakorlatilag bármi lehet, ami csak rád jellemző. Te biztosítod a legnagyobb termékkínálatot az országban? Vagy épp egy prémium márka csak a te online üzletedben kapható? Esetleg a legtöbb webshopnál alacsonyabb a visszaküldési arányod? Ezek egytől egyig olyan dolgok, amelyekre érdemes lehet építened.
Fogalmazd meg az értékajánlatodat néhány frappáns mondatban és mutasd meg a főoldaladon. Biztos lehetsz abban, hogy a jól megtervezett, profi dizájnnal kombinálva ez már egy olyan kiindulópont, ami rengeteg látogatót képes aktív vásárlóvá, akár visszatérő kuncsafttá is alakítani.