Az, hogy mások hogyan vélekednek vállalkozásodról, rengeteget nyomhat a latba. Bizonyos statisztikák szerint a felhasználók nem kevesebb mint 92 százaléka olvas véleményeket egy márkával, termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban azelőtt, hogy a rányomna a rendelés gombra és a pénztárcájába nyúlna.
A pozitív felhasználói vélemények begyűjtése tehát rendkívül fontos. Sokan azonban nem tudják, hogyan is vágjanak bele ebbe.
Ebben a bejegyzésben azoknak hoztunk némi segítséget, akik szeretnék saját, üzleti oldalukon megjeleníteni a vásárló, ügyfelek értékelését.
A felhasználói vélemény olyan, hasznos információ, melyet a célközönséged oszt meg veled, márkáddal, termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatban. Ez több szempontból is hasznos, hiszen egyrészt a kritikus felhasználói vélemények megmutatják azt, hogy milyen irányban érdemes fejlődnöd és segítenek jobbá, kívánatossá tenni az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat.
Másrészt pedig a pozitív felhasználói vélemények más látogatókat arra ösztönöznek, hogy ők maguk is a vásárlóid, ügyfeleid partnereid legyenek. Abban az esetben persze, amennyiben ezeket nyilvánosan megjeleníted weboldaladon. De hogyan is gyűjtheted be a hatékonyan ezeket a felhasználói véleményeket?
A felhasználói vélemények begyűjtésére több lehetőség is adott. Az első és egyben legegyszerűbb módszer a vásárlás utáni, online kérdőív kitöltése. A márkáddal kapcsolatos kérdőíveket egyszerűen és gyorsan eljuttathatod ügyfeleidhez e-mail formájában, a kitöltésre pedig egy kis személyre szabott kedvezménnyel, akcióval vagy egyéb, jelképes ajándékkal motiválhatod őket.
A hatékonyság érdekében persze fontos, hogy egyszerű és lényegre törő kérdőívet állíts össze, melynek kitöltése nem vesz igénybe túl sok időt, és nem igényli túlzottan sok felhasználói adat megadását sem.
A különböző közösségi platformok lehetőséget biztosítanak a gyors és egyszerű felhasználói visszajelzésre. A látogatók Facebookon vagy egy Google Cégem profilon keresztül akár pillanatok alatt értékelhetnek egy vállalkozást, és rövidebb vagy hosszabb véleményt is írhatnak róla. De saját Facebook oldaladon például szavazás segítségével is gyűjtheted a felhasználói véleményeket.
Fontos tudni azonban, hogy a legtöbb ember a pozitív tapasztalat esetén hajlamos nem értékelni egy márkát, míg negatív tapasztalat esetén azonnal világba kürtöli a véleményét. Éppen ezért lényeges, hogy látogatóidat, követőidet motiváld arra, hogy mondják el véleményüket, tapasztalataikat, akkor is, ha elégedettek, hiszen a pozitív visszajelzés számodra rendkívül nagy segítség, mely rengeteg új, aktív vásárlót, ügyfelet, látogatót képes bevonzani.
A visszajelzés begyűjtését természetesen egy olyan, saját weboldal teszi a legegyszerűbbé, melyen keresztül a vélemények begyütését százszázalékosan saját igényeidre szabhatod. Az összegyűjtött értékelésekből pedig saját honlapodon egy külön oldalt is létrehozhatsz, mely egyrészt segít a látogatók, leendő partnerek bizalmának elnyerésében, másrészt pedig motiválja a vásárlóidat, ügyfeleidet arra, hogy ők is megosszák másokkal a tapasztalataikat.
A vélemények összegyűjtésére saját weblapodon a legegyszerűbb megoldást egy olyan űrlap jelenti, melyen gyorsan és egyszerűen, minimális személyes adat megadásával mondhatják el, mit is gondolnak márkádról, termékeidről vagy a veled történt együttműködéssel kapcsolatban. Ez egyszerűen és gyorsan létrehozható, akár egy CMS alapú weboldalon is.
Fontos azonban, hogy mielőtt a vélemények megjelennének a honlapodon, mindig ellenőrizd őket, hiszen abban az esetben, ha nincs moderáció, könnyen előfordulhat, hogy a valós vásárlók és ügyfelek mellett a spambotok is megtalálnak majd.