Kérj tőlünk ajánlatot

Intro

Az ajánlatkérés ingyenes, nem jár semmilyen kötelezettséggel. 
Mire számíthatsz a form kitöltése után?
24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot és egy időpontot egyeztetünk veled egy személyes vagy online találkozóra, hogy részletesen megbeszéljük az ajánlatkérés tárgyát. A meeting után tudjuk elkészíteni ajánlatunkat amit a megbeszélést követő 5 munkanapon belül elkészítünk és megküldünk.

Bal
Kozep
Jobb
Outro

24 ÓRÁN BELÜL FELVESSZÜK VELED A KAPCSOLATOT!*

*munkanapokon

Kérj tőlünk ajánlatot

Hogyan növelheti a webáruház a vállalat megtérülését?

Egy webáruházra sokan gondolnak úgy, mint olyan önálló eszközre, ami kizárólag önmagában használható. Pedig egy jól működő online értékesítési felület rendkívül értékes azon vállalkozások számára is, akik nem kizárólag a virtuális térben forgalmazzák termékeiket.

Most megmutatjuk azt, hogyan növelheti egy webshop bármelyik vállalat megtérüléseit, és azt is, hogy ha korábban még nem gondoltál rá, miért lehet érdemes a te cégednek is saját online üzletet üzemeltetnie!

Mit jelent a megtérülés?

Megtérülésnek azt az elméleti értéket nevezzük, melynek teljesülésével egy adott befektetés bevételei meghaladják annak költségeit. A megtérülés egy online üzlet esetében, ha rendkívül röviden és tömören szeretnénk fogalmazni, azt jelenti, hogy egy webshop üzemeltetésével többet keresünk, mint amit a létrehozására és az üzemeltetésére áldozunk.
 
A képlet persze nem ilyen egyszerű, hiszen ahhoz, hogy reális eredményt kapjunk, több tényezővel is számolnunk kell. A megtérülés konkrét kiszámítására azonban nem létezik egységes képlet, hiszen azt minden alkalommal az adott befektetés tulajdonságaihoz kell igazítanunk, illetve figyelembe kell vennünk azt is, hogy számos bizonytalan faktor van, mely befolyásolhatja.

Megtérülnek-e a webáruházra fordított kiadások?

A webáruház tervezése és üzemeltetése egyértelműen komoly kiadás, sokan éppen ezért nem mernek belevágni a feladatba. Úgy gondolják ugyanis, hogy az az összeg, melyet az online rendelések visszatermelnek, nem képesek rövid időn belül behozni egy ilyen komoly kiadást. 

Ez a kisebb vállalkozások, réspiacokra koncentráló üzletek esetében igaz is lehet. Azonban fontos, hogy a megtérülés esetén nem csak a webáruház által termelt bevétellel kell számolnunk. Gondolnunk kell arra is, hogy mekkora bevételkiesést jelnet az, ha termékeink nem jutnak el azokhoz a vásárlókhoz, akik online szeretnének rendelni. Sőt, rengetegen nem is ismernék a márkánkat, ha nem találkoznának vele online. 

Röviden fogalmazva tehát hiába jár egy webshop elindítása kiadásokkal, számolnunk kell azokkal a járulékos hasznokkal is, melyek hozzátesznek a vállalat alapvető megtérüléséhez. Ez sok esetben pedig lehetséges, hogy nem anyagi szempontból, hanem például márkaismertség formájában térül meg. Ami közvetetten ugyan, de idővel sokkal több aktív, online vagy épp offline vásárlóhoz is vezethet.

Mitől függ a megtérülés mértéke?

Az, hogy a megtérülés milyen iramban történik, minimálisan függ a kezdeti befektetés mértékétől. Sokkal inkább meghatározza azt, hogy milyen hatékony maga webshop-megoldás, mennyire felhasználóbarát és mennyire egyedi a felület. 

Ezen kívül nagymértékben fokozhatja a megtérülést a hatékony marketing. Például az, ha közösségi médiában vagy egyéb platformokon elhelyezett reklámokban hirdetjük üzletünket, vagy épp az, ha a webáruház felületén SEO szempontból értékes tartalommarketing-kampányt indítunk.

Szóval, kinek éri meg webáruházat indítania?

Összességében elmondható, hogy kisebb és nagyobb cégeknek egyértelműen érdemes lehet webshopot indítania. Főként azért, mert kiváló kiegészítő lehetőség lehet az értékesítésre, ezáltal pedig segítheti a vállalkozás megtérülését. De nagyobb költségvetés esetén egy kizárólag online működő üzlet is jó megoldás lehet.

Utóbbi esetben azonban érdemes számolni azzal, hogy a magas megtérülés érdekében sokkal több energiát kell fektetni a marketingbe, a márkaismertség létrehozásába. Minél több platformon jelen vagyunk, annál több emberhez jut el webshopunk híre, és minél hatékonyabban optimalizáljuk marketingstratégiánkat, annál nagyobb az esély arra, hogy a webáruházba fektetett összegek abban az esetben is megtérülnek, ha az online felületet nem csupán kiegészítő lehetőségként használjuk.
 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk