Napjainkra az online hirdetés egy olyan elemmé vált, ami szinte minden sikeres marketingstratégia szempontjából nélkülözhetetlen. Az egyre szaporodó platformok pedig egyre több lehetőséget kínálnak a hirdetők számára. Ez egyrészt nagyszerű, másrészt a bőség zavarában megnehezítik az eligazodást.
Hogy megkönnyítsük a dolgod, most bemutatjuk a két legnépszerűbb megoldást, a Facebook és a Google hirdetéseket, és megmutatjuk azt, hogy céljaid elérése érdekében melyik platform lehet ideális a vállalkozásod számára.
Azok, akik kicsit is jártasak az online világban, tudják, hogy a Facebook és a Google egymástól meglehetősen eltérő platformok. Mindkettő más célt szolgál, így a rajtuk futó hirdetések is eltérő szempontból járulhatnak hozzá egy vállalkozás sikeréhez. Fontos tehát, hogy egy kampány elindítása előtt tisztázzuk azt, hogy milyen célközönséget és milyen mértékben szeretnénk megszólítani a hirdetésekkel, és hogy mi is a pontos célunk.
A kattintásokat szeretnénk ösztönözni, márkaismertséget szeretnénk szerezni, vagy épp a konverzióból szeretnénk kihozni a maximumot? Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, akkor itt az ideje, hogy megtaláld a számodra leginkább megfelelő platformot!
A Google Ads kifejezetten abban az esetben lehet jó döntés, ha potenciális vásárlóerőt keresünk. Ennek oka, hogy a legnépszerűbb keresőt az emberek többsége egy konkrét cél, egy probléma megoldása érdekében használja. A Google hirdetéseidet így érdemes egy olyan, konkrét akcióra építeni, mint például a vásárlás vagy a feliratkozás ösztönzése.
A Google hirdetések legnagyobb ereje a meggyőzésben rejlik. Ha a célközönséged már célirányosan keres megoldást a problémájára, akkor ezek a rövid reklámok kiváló megoldást jelentenek arra, hogy eljuttasd őket a vásárlásig, feliratkozásig, letöltésig.
A Facebook hirdetéseket ezzel szemben diverzebb célok megvalósítására is alkalmazhatjuk. Az Saját oldalunk népszerűsítésétől kezdve egy adott bejegyzés olvasottságának növeléséig, a lehetőségek tárháza meglehetősen széles. A legnépszerűbb közösségi oldal a követőszám, valamint a márkaismertség növelésére is remek terepként szolgák.
Ha tehát célközönséged még nem rendelkezik konkrét cselekvési elhatározással, akkor a Facebook egy remek alternatíva lehet az ösztönzésre, a figyelem felkeltésére. Ezt igazolja az is, hogy első számú közösségi médiaplatformként havi szinten több mint 2,7 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik.
A Facebook hirdetések kiváló lehetőségeket kínálnak az üzenet targetálásra. Többek közt demográfiai adatok, online aktivitás, vagy épp érdeklődési kör alapján is lehetőségünk nyílik arra, hogy célzott módon érjük el a célközönségünket. A célzás mellett nagy előnyt jelent a hatékony mérhetőség is, hiszen a Facebook hirdetéskezelő felülete több olyan eszközt is biztosít számunkra, amelyeken keresztül hirdetéseink teljesítményét monitorozhatjuk.
A Google szintén két nagy erősséggel rendelkezik. Az egyik az egyszerű kezelhetőség, amelynek segítségével a kezdők is könnyen elindíthatják és kezelhetik saját kampányaikat. Míg a másik a remarketing. Ez azt jelenti, hogy a Google Ads nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a hirdetések pozícionálásával a korábbi látogatókból visszatérő vásárlókat csináljon, vagy hogy az eddig bizonytalan ügyfeleket valódi kuncsafttá alakítsa.
Összességében elmondható, hogy mind a Facebook, mind pedig a Google hirdetéseknek megvan a maga előnyük. Ha a legfőbb célunk az értékesítési tölcsér elején járó felhasználók meggyőzése, akkor érdemes a Facebook hirdetésekbe több energiát és anyagi forrást fektetni. Ha viszont a konkrét értékesítés és a konverzió növelése a cél, a Google lesz a jobb megoldás.
A leginkább célravezető azonban az, ha mindkét módszert alkalmazzuk a megfelelő célcsoportra optimalizálva. És habár mind a Google, mind a Facebook hirdetések megtervezése egyszerű feladatnak tűnhet, a kampányok megtervezésében és finomhangolásában érdemes olyan marketingszakember segítségét kérni, aki mindig képben van a legfrissebb trendeket illetően, és tudja, hogyan szabhatók igazán jól a célközönségre a közösségi felületeken megjelenő hirdetések.