A folyamatosan változó világban időről időre a siker receptje is változik. Míg korábban a tökéletes weboldal jelentette a kulcsot, addig az okoseszközök megjelenése óta lassan, de biztosan a céges applikációk kezdik felvenni vele a versenyt.
És habár egy saját applikáció nem való minden vállalkozásnak, sokan nem is gondolnák, menyi lehetőség rejlik benne. Akár különálló marketingeszköz, akár egy jól működő weboldal kiegészítő lehetőségeként.
Most megmutatjuk azt, miért imádják a felhasználók a céges appokat és miért érdemes beruháznod neked is egy saját alkalmazás fejlesztésébe!
Napjainkban a felhasználók többsége okostelefonon vagy tableten használja a netet. Sokszor akár utazás közben, éppen ezért fontos számukra, hogy a szükséges információk a lehető leggyorsabban és legegyszerűbb módon elérhetők legyenek.
Egy saját weboldal remek lehetőséget nyújt arra, hogy minden lényeges tudnivalót feltüntessünk rajta, azonban a célirányos keresés sokszor frusztráló lehet egy okoseszközön. Éppen ezért az applikációk többsége bizonyos funkciókra fókuszál, ezek elérését és használatát teszi szupergyorssá és szuperegyszerűvé a felhasználók számára.
Egy jól megtervezett, célirányos applikáció segítségével elég csupán egyetlen kattintás és néhány beállítás elvégzése ahhoz, hogy azonnal elérjük, amit szeretnénk. Nincs szükség böngészésre és keresgélésre, és bizonyos funkciók pillanatok alatt elérhetők. Ez a legfőbb ok, ami miatt rengeteg felhasználó választja az alkalmazások használatát a weboldal látogatása helyett.
Mint ahogy a bevezetőben említettük, egy applikáció nem feltétlenül való mindenkinek. Ennek oka, hogy egy céges alkalmazás akkor működik igazán jól, ha képes kihasználni a mobiltechnológiában rejlő lehetőségeket, ezáltal pedig valami újat mutat a felhasználóknak. Abban az esetben azonban, ha erre képes, akkor nagyon is jól működik, és egész biztos, hogy megtalálja a maga közönségét.
Biztosan használtál már olyan appot, ami a GPS, a kamera vagy egyéb szenzorok használatával segít gördülékenyebbé tenni a felhasználói élményt. Ezek egytől egyig olyan lehetőségek, melyeket csak a mobiltechnológia kínál, egy egyszerű weboldalon megvalósíthatatlanok lennének.
Ha tehát az ügyfeleid számára előnyösek lehetnek az ilyen jellegű megoldások, akkor egyértelmű, hogy egy reszponzív weboldal mellett egy ütős, a felhasználók igényeinek megfelelően tervezett alkalmazásra is szükséged lesz.
Ha szétnézel a piacon, egész biztosan találkozol olyan céggel a konkurensek közt, aki már rendelkezik mobilapplikációval. Nézd meg, mit tud nyújtani a versenytársak alkalmazása, és gondolkodj el azon, te mivel tudnál többet kínálni a célközönségnek. Ha úgy érzed, hogy csak egy kicsivel is képes lennél többet nyújtani akár a funkciók, akár a felhasználói élmény terén, akkor itt az ideje, hogy belevágj egy saját app megtervezésébe.
Fontos azonban, hogy a megvalósításra minden esetben olyan, profi fejlesztőt válassz, aki tisztában van a dolgával és képes arra, hogy a számodra (illetve látogatóid, ügyfeleid számára) fontos funkciókat hatékonyan integrálja az alkalmazáson belül.
Ez persze nem olcsó feladat, azonban nagyon sokat segíthet abban, hogy jobb kapcsolatot építhess a célközönségeddel, ezáltal pedig pozícióhoz juthass a piaci versenyben. Ez pedig napjainkban, amikor a vállalkozások előtt egyre nagyobb kihívások állnak, szinte felbecsülhetetlen érték.