Az elmúlt másfél év komoly növekedést hozott az e-kereskedelmi szektor számára. Szinte gombamód szaporodtak a webshopok, és a fogyasztók is egyre szívesebben döntenek a kényelmes és biztonságos online vásárlás mellett.
A megnövekedett kínálat azonban magával hozta a vásárlók kegyeiért történő versengés kiélesedését is. Nem véletlenül, hiszen egy adott termékkategória vagy szolgáltatás terén is egyre több cég közül választhatunk, ha úgy döntünk, online vásárolnánk.
És hogy mik azok a trendek, melyek a következő évben tovább formálhatják az e-kereskedelmet, és amire mindenképp érdemes odafigyelnie azoknak a webshop-tulajdonosoknak, akik lépést tartanának a korral? Most ezek közül mutatunk nektek néhányat!
Ahhoz, hogy a potenciális vásárlók egy adott webáruház mellett tegyék le a voksuk, rendkívül fontos a tökéletes felhasználói élmény biztosítása. És mi lehetne jobb megoldás ebből a szempontból, mint a magasfokú perszonalizáció, ami biztosítja a látogatók számára azt, hogy a lehető legkisebb erőfeszítéssel találják meg a számukra ideális megoldásokat?
Éppen ezért a szolgáltatások személyre szabása olyan trend, mely a következő évben (és talán években) is a porondon marad, és nagy valószínűséggel egyre fejlettebb eszközökkel célozhatod majd meg potenciális ügyfeleidet.
Érdemes lesz ezekre odafigyelni, hiszen, hogy webshopod marketingjét megfelelő módon perszonalizálhasd, fontos, hogy minél több energiát fektess a piackutatásba, és odafigyelj látogatóid preferenciáira, szokásaira. A rendelkezésre álló adatokat pedig megtanuld helyesen feldolgozni, értelmezni és alkalmazni is.
Az elmúlt pár évben a kiskereskedelmi ágazatot egyre inkább befolyásolja a mobileszközök növekvő használata. Az aktuális felmérések szerint egyre többen vásárolnak mobilapplikációkon keresztül, vagy használják telefonjukat, tabletüket arra, hogy meglátogassanak egy webshopot.
A Statista adatai szerint például 2021-ben az online rendelések 72,9 százalékát a mobileszközökön keresztül történő kiskereskedelmi vásárlás tetet ki, ami hatalmas növekedést jelent az elmúlt évekhez képest.
Éppen ezért egyre fontosabb, hogy egy online áruház képes legyen alkalmazkodni azokhoz az elvárásokhoz, melyet az okoseszközök felhasználói támasztanak vele szemben. Ma már elkerülhetetlen, hogy egy webáruház minden lehetséges készüléken megjeleníthető legyen, és mind megjelenés, mind funkcionalitás terén százszázalékos felhasználói élményt garantáljon.
Egyre gyakrabban fordul elő, hogy bizonyos online üzletek olyan lehetőségeket kínálnak a vásárlók számára, melyek a kiterjesztett valóság, azaz az AR-technológián keresztül könnyítik meg a döntést a virtuális térben. Ilyen megoldást jelentenek például a virtuális séták, melyek segítségével egy bemutatótermet már akár anélkül is körbejárhatunk, hogy ki kellene tennünk a lábunkat a lakásból.
A kiterjesztett valóságban rejlő lehetőségeket hazánkban egyelőre csak a nagyobb áruházak és a kísérletezőbb kedvű vállalkozások alkalmazzák, azonban a jövőben nagy valószínűséggel egyre elterjedtebb lesz a használatuk.
Nem véletlenül, hiszen az képesek fényévekkel emelni a felhasználói élményt, ezáltal pedig hatalmas versenyelőnyhöz juttathatják azokat a vállalkozásokat, akik nyitottak az új megoldások innovátorként történő bevetésében.
Tény és való, hogy egy e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozás számára elengedhetetlen egy jól működő webshop. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a saját webáruházad mellett ne használhatnál egyéb, kiegészítő lehetőségeket is.
Egyre jobb megoldásokat kínál erre a legtöbb közösségi platform. A Facebook Marketplace például kifejezetten jó megoldás lehet arra, hogy olyan, potenciális vevőkhöz is eljuttathasd a termékeidet és szolgáltatásaidat, akik esetleg kevésbé esélyes, hogy rátalálnak webáruházadra.