Kérj tőlünk ajánlatot

Intro

Az ajánlatkérés ingyenes, nem jár semmilyen kötelezettséggel. 
Mire számíthatsz a form kitöltése után?
24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot és egy időpontot egyeztetünk veled egy személyes vagy online találkozóra, hogy részletesen megbeszéljük az ajánlatkérés tárgyát. A meeting után tudjuk elkészíteni ajánlatunkat amit a megbeszélést követő 5 munkanapon belül elkészítünk és megküldünk.

Bal
Kozep
Jobb
Outro

24 ÓRÁN BELÜL FELVESSZÜK VELED A KAPCSOLATOT!*

*munkanapokon

Kérj tőlünk ajánlatot
SEO

Az image alt text továbbra is számít?

image-alt-text.png

A Google által 2018 januárjában készült képalkotó felhasználói felület átalakításával kapcsolatos összes hümmögés után a képeket tartalmazó alt text bosszút áll. Miért volt ez a változás annyira fontos a digitális marketing közösség számára? Mivel a Google nem gyakran forgatja fel az ilyen felhasználói felület frissítéseit. Ez a változás azonban azt jelentette, hogy a SEO image visszatérhet, mint forgalomgenerálási stratégia a digitális marketing-szakemberek számára.

Egy független kutatás alátámasztja, hogy ez miért fontos. A Jupshot és a SparkToro által közzétett kutatás szerint a 2018-ban elvégzett összes internetes keresés több, mint 22%-ért és a Google keresés összes kattintásának 3%-ért a Google Image Search felelős. Azoknak a márkáknak a számára, amelyek releváns forgalmat kívánnak irányítani a webhelyükre, a képalkotó SEO ismét életképes opcióvá vált, mivel elősegíti a kulcsszó célok optimalizálását az oldalon és új forgalmi lehetőségeket teremt. Ha már egy ideje elmélyültél a SEO rangsorolási tényezőben, felteheted magadnak a kérdést:

Az alt text-ek továbbra is számítanak?

Spoiler alert - természetesen igen. Az alábbiakban áttekintjük, hogy miért és hogyan kellene kihasználni őket.

Mi az alt text a képek esetében?

Fontos megjegyezni, hogy az, amire ebben a bejegyzésben hivatkozunk, technikailag nem "alt tag". Míg a legtöbb weboldal tulajdonos és SEO szakember megérti, hogy mit jelent, amikor valaki egy alt tag-re utal, a helyes terminológia az alt text vagy alt attribútum.

Annak ellenére, hogy a leggyakrabban társulnak a képi SEO-hoz az alt tag-ek, eredetileg sokkal másabb célt szolgáltak. 2000 előtt a World Wide Web Consortium (W3C) közösség - a webes univerzális szabványok kidolozásáért felelős emberek - mindenki számára hozzáférhetővé kívánta tenni az internetet. Ezt azt jelentette, hogy kitalálta, hogyan lehetne javítani a fogyatékossággal élő és látássérült emberek online élményeit. 1999. május 5-én a W3C közzétette a webtartalom 1.0 elérhetőségi útmutatásait (WCAG). A cél az volt, hogy elmagyarázza, hogyan tegyék elérhetőbbé a tartalmat a fogyatékkal élő internet-felhasználók számára, és ösztönözzék a fejlesztőket a hozzáférhetőség előmozdítására.

Az alt attribútumokat a képernyőolvasók felhasználói számára fejlesztették ki. Ezek a programok hangosan olvasták fel a weboldal tartalmát, és webhely HTML-jében található alt text volt az elsődleges módja annak, hogy a webhely kontextusát biztosítsák, vagyis hogy valaki megértse az oldal vizuális aspektusait, még akkor is, ha nem látják. Mivel a hozzáférhetőség az alt attribútumok mögött rejlő alapelvek, ezeknek a képekre történő alkalmazása mindig pozitív hatással lesz a felhasználói élményre.

Az alt attribútumok anatómiája

Az Alt attribútumok (más néven alt tags) körülbelül 100 karakterből álló rövid leírások, amelyeket a weboldalak bármilyen képhez hozzárendelhetnek a saját webhelyükön. Ezek az egértartókon is láthatók, amikor a kép nem képes betölteni. Ha a WordPress-t használtad már, akkor valószínűleg észrevetted, hogy bármilyen új adathordozó hozzáadása párbeszédpanelt jelenít meg egy mezővel az új alt szöveg beillesztéséhez. Mint kiderült, a képernyőolvasók és az akadálymentesség-kiszolgáló szoftverek nem az egyetlen technológia, amelyhez a képek megértéséhez alt tulajdonságokra van szükség.

A Google Image Search létrehozása és növekedése

A Google korábbi ügyvezető elnöke, Eric Schmidt ebben a cikkben azt mondta : „Abban az időben [Lopez ruhája] volt a legnépszerűbb keresési lekérdezés, amit valaha láttunk. De nem volt biztos módja annak, hogy a felhasználókat pontosan azt adjuk meg, amit akarnak. 2001 júliusában a Google elindította új képkeresési funkcióját, amely akkoriban körülbelül 250 millió képet indexált. Csupán négy évvel később az indexált képek száma egymilliárdra nőtt. A Google ezután jelentősen frissítette a felhasználói felületet, ahol a felhasználók az egérmutatót az eredmény fölé vihették, hogy további információkat kapjanak - például meglátogathatták a weboldalt, ahol az eredeti kép található. Ugyanebben az évben a Google Universal Search bevezetésével együtt a webhelyek tulajdonosai hamarosan megtudták, hogy a képkeresési eredmények forgalmat vonzanak webhelyükre. Gyorsan előre ugorva 2013-ra - a Google jelentős változást hajtott végre a képkeresésben. Abban az időben úgy döntöttek, hogy a felhasználóknak kattintással lehetővé kell tenniük a hi-res képek közvetlenül a keresési eredményeikben történő megnyitását anélkül, hogy bármikor meg kellene látogatniuk a forrást vagy a weboldalt. Ezzel a változással a Google eltávolította a webhelyek azon alternatíváját, amely a SERP-ken kívüli forgalmat irányítja. A Getty Images 2016-ban vitatta ezt, és panaszt nyújtott be az Európai Bizottsághoz, azt állítva, hogy a Google engedélyezte a képi kalózkodást, ugyanakkor elfojtotta a webhely forgalmát is. Néhány éves, csak apró darabka után, 2018 februárjában a Google a Twitter segítségével dobta le ezt a bombát a digitális marketing közösségbe: 
„Ma néhány változtatást indítunk a Google Képek szolgáltatásban, hogy elősegítsük a felhasználók és a hasznos webhelyek összekapcsolását. Ez magában foglalja a Kép megtekintése gomb eltávolítását. A Látogatás gomb továbbra is fennáll, így a felhasználók képeket láthatnak a meglátogatott weboldalak összefüggésében. … Azok számára, akik azt kérdezik, igen, ezek a változások részben annak köszönhetők, hogy a Getty Images-nal héten rendeztük. Úgy tervezték, hogy egyensúlyt teremtsenek a felhasználói igények kiszolgálása és a kiadók érdekei között, mindkettőt érdekeljük.”

Az alt szöveges tartalom fotnossága az image SEO szempontjából

A Google elég jól meg tudja határozni a tartalom értékét és relevanciáját a felhasználók számára. Bármennyire is jó, az a tény, hogy a Google továbbra is gép, és segítségre van szüksége az embereknek a vizuális elemek megértéséhez. A Google az alt szöveget ugyanúgy használja, mint a látássérültek - a képek megértésének egyik módjaként, mivel az algoritmus nem látja, sem pedig nem tudja kognitív módon megérteni a képeket. Az alt attribútum alkalmazása egy képre segít a Google-nak megérteni, hogy egy kép miként szolgálja az eredményeként. A fenti példában a „keresési stratégia ” keresés a Google-on válaszrészletet ad a legfontosabb organikus adatok listájából. A kivonatban szereplő kiegészítő kép ugyanakkor a legmagasabb rangú weboldal képe. Bár nem  mindig ez  a helyzet, itt fontos a fő elv: Az optimalizált alt szöveggel rendelkező képek inkább töltődnek fel a képkeresési lekérdezésekbe. Ezenkívül az alt szöveg is fontos ahhoz, hogy kontextus szempontjából releváns legyen az oldalon, ahol a kép található. Ha optimalizált alt attribútumot használsz egy cél kulcsszóval, ez az oldaladnak releváns növekedést kölcsönöz. Az alt szöveg tartalma hasznos jel a keresők számára, hogy megértsék, mit tükröz az oldalad.

Kulcsszó és image SEO

A SEO esetében az alt attribútumok egy másik lehetőségként szolgálnak a szerves forgalom egy célzott weboldalra történő irányításához a kulcsszóstratégián keresztül. A kulcsszó-töltelék volt a taktika a SEO korai napjaiban, és az eredeti szövegmező eredetileg csupán egy másik hely volt a lehető legtöbb kulcsszó beillesztésére a rangsorolás javítása érdekében. A Google azonban tisztában volt ezzel a gyakorlattal, és két algoritmus módosítást tett közzé a hírhedt „ Florida ” és a „ Penguin ” frissítések leküzdésére. A kulcsszótöltés nem csupán több kulcsszó hozzáadását foglalja magában az alt attribútumok segítségével. A folyamat a különféle kulcsszavakat oldalmásolásra, fejléccímkékre , metacímekre, leírásokra és a most már nem működő kulcsszavak metacímkére helyezi. Ha célja az alt szöveg optimalizálása a cél kulcsszavakkal, akkor a stratégiája teljesen érvényes. Csak annyi természetes nyelvet használjon, amennyire csak lehetséges.

Image SEO, alt text és ADA megfelelőség

A legnagyobb ok, amelyet fontolóra kell venned olyan kulcsszavak, természetes nyelv és kifejezések keverékének használatát, amelyek pontosan leírják a képet az alt-címkékben, az az, hogy a webhely ADA-kompatibilis. A Pew Kutatóközpont adatai szerint az Egyesült Államokban 2015-ben közel 40 millió fogyatékossággal élő polgár volt. Amelyek millióinak valószínűleg a képernyőolvasóknak kell tartalmat fogyasztaniuk az interneten. A WebAIM 2019. szeptemberi jelentése szerint a megkérdezett képernyőolvasó-felhasználók több mint 44% -a használja a Google Chrome-ot preferált böngészőként. 

Ráadásul a megkérdezett felhasználók több mint 97% -a használja a Chrome-ot vagy a többi fő böngészőt:
Firefox (27,4%)
Internet Explorer verziók (14,5%)
Safari (9,8%)


E két kutatási csoportból nyugodtan feltételezhető, hogy:

A képernyőolvasók felhasználói felkeresik a weboldalad: A képernyőolvasók felhasználói ugyanazokat a böngészőket használják a webhelyeden, mint a képernyőolvasót nem igénylő látogatók. Sajnos a Google Analytics segítségével nem tudja megmondani, hány látogató használja a képernyőolvasókat. A frissítés időpontjától kezdve a képernyőolvasó felhasználói információkat nem továbbítják a webböngészőből egyetlen webes elemző platformon sem. Miért? Mivel a képernyőolvasók által a tartalomban végrehajtott változtatások a böngésző szintjén történnek, és nem közvetlenül a webhelyednek kódján belül. Mindaddig, amíg nem tudod pontosan meghatározni, hogy hány webhely látogató igényli az ADA-előírások betartását, erősen javasoljuk, hogy írj olyan alt-tagokat, amelyek egyaránt SEO-barátak és megfelelnek az ADA-szabványoknak. 

Az alt text betekintés a SEO image-be

A keresőmotorok több száz tényezőt használnak annak eldöntésére, hogy a weboldal mennyire releváns a felhasználók számára. Az egyik ilyen tényező a kép szövege, és a Google Képkeresőben az évek során bekövetkezett változásokkal a webhelyek komoly forgalmat vezethetnek a jó kép-SEO használatával. 

Íme a 10 legjobb gyakorlat, ha készen áll a robusztus, tekintélyes és ADA-kompatibilis alt szövegek írására:


Rendelj alt tag-et minden képhez, miközben feltöltöd őket.
Legfeljebb 100 karakter legyen
Röviden írd le a képet, és adj hozzá más fontos kulcsszavakat, ha van hely, márkanév vagy az üzleti vállalkozáshoz kapcsolódó kulcsszavak.
Optimalizáld az oldalaid konkrét kulcsszavakra, és integráld az oldal kulcsszavát az alt szövegbe.
Ne használj „képet” - ez a karaktered korlátozása.
Ha kétségedi vannak, írd ki. A keresőmotorok egyre jobban felismerik a képeket, de a képek nem pontosan SEO-barátok, anélkül, hogy az oldalmásolatból vagy az alt szövegből származó jelek lennének rajta.
Feltétlenül alkalmazd az alt szöveget a webhely gomb képeire.
Ha többnyelvű webhelyet működtetsz, alkalmazd a szükséges lefordított alt szöveget.
Használj természetes nyelvet a kép leírására. Írj úgy, mintha egy oldalcímet jelentene az emberi olvasók számára és azok számára, akik képernyőolvasókat igényelnek, nem csak a keresőmotorok számára.
Ha jobb képet szeretnél elhelyezni,  képet egy kiemelt részletben, próbálj hasonló kulcsszószöveget a képbe helyezni egy olyan betűszínnel, amely ellentétes a kép háttérével.
 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk