Az elmúlt hónapokban úgy tűnik, hogy az e-kereskedelem egyre nagyobb részt követel a hazai üzleti életből, és egyre több kis- és középvállalkozás épül a virtuális értékesítésre. Nem csoda, hiszen a koronavírus által nyakunkra hozott bizonytalanság meglehetősen átalakította a piaci erőviszonyokat.
Az online rendelés a mindennapjaink részévé vált, és már ugyanolyan normális dolognak számít az interneten megrendelni valamit, mintha csak leugranánk érte a boltba.
Éppen ezért most megmutatjuk azt, miért érdemes azoknak a vállalkozásoknak is belevágnia az online értékesítésbe, akik korábban úgy gondolták, nincs szükségük arra, hogy saját webáruházat nyissanak.
Rengeteg vállalkozás gondolja úgy, hogy számára elég, ha hagyományos boltot üzemeltet. Elvégre megvannak a törzsvásárlói, és alapvetően képes évek vagy évtizedek óta fenntartani magát.
Való igaz, hogy egy kereskedő nem is vágyhatna többre, mint egy jól működő, fizikai üzlet. Ez azonban nem jelenti azt, hogy kiegészítő lehetőségként ne üzemeltethetne online áruházat is. És hogy miért érdemes elgondolkodni ezen?
Azért, mert a legegyszerűbb webshop is segíthet abban, hogy hatékonyan növeljük a potenciális vásárlóink számát. Gondoljunk csak bele: lehetséges, hogy boltunk lokálisan jól működik, ez azonban nem jelenti azt, hogy a saját határainkon kívül ne lennének lehetőégeink.
Egy webshop segítségével ugyanis a célközönségünk azon részét is hatékonyan érhetjük el, akik a földrajzi korlátozottság miatt nem vásárolnak az üzletünkben.
Egy egyszerűbb webshop elindítása nem jelent túlzottan nagy kockázatot, azonban kiváló lehetőséget jelent abban az esetben, ha nagyobb célközönséget szeretnénk elérni, és olyan, nagy kiadások nélkül bővíteni a vállalkozást, mint amivel egy újabb, másik kerületben vagy akár másik településen nyitott üzlethelyiség járna.
Sőt, ha nemzetközi babérokra törnél, az e-kereskedelem akár azt is biztosítja számodra, hogy globális piacra léphess!
A koronavírus megmutatta azt, hogy bármikor jöhet egy olyan válsághelyzet, amikor a hagyományos üzletek nem jelentenek jó megoldást. Éppen ezért nem meglepő, hogy az elmúlt két évben a webáruházak száma igencsak megnövekedett.
Érdemes tehát azoknak a vállalkozásoknak is elgondolkodnia egy saját online üzlet megnyitásán, akik fő tevékenységüket továbbra is fizikai üzlethelyiségekben végzik, hiszen bármikor előfordulhat, hogy egy esetleges boltzár idején szükségük lehet az alternatív vásárlási kódokra. Erre pedig a legjobb megoldást egy egyszerű, mégis jól működő webshop jelenti.
Napjainkra ráadásul az online rendelés egyre népszerűbb azok körében is, akik korábban idegenkedtek attól, hogy egy terméket ne személyesen vásároljanak meg.
Abban az esetben ugyanis, ha a webes felület jól funkcionál és a kiszállítás is gördülékenyen működik, a legtöbben szívesen választják ezt a módszert, hiszen egyrészt kényelmes, másrészt pedig rengeteg időt spórolhatnak vele.
A webáruházak egyik nagy előnye, hogy rengeteg terméket olcsóbban tudnak kínálni, mint azok a vállalkozások, melyek kizárólag fizikai üzleteket üzemeltetnek. Ennek oka, hogy egy e-kereskedelmi platform fenntartása jóval kevesebb költséggel jár, mintha több üzletet is üzemeltetsz országos szinten.
Arról már nem is beszélve, hogy a kényelmes vásárlás és a gyors, egyszer kereshetőség rengeteg potenciális ügyfelet csábít. Éppen ezért, ha a versenyben szeretnél konkurenseid elé kerülni, mindenképp érdemes elgondolkodni azon, hogy termékeidet vagy szolgáltatásaidat virtuális formában is bevezesd a piacra!
Mint azt tehát te is láthatod, az e-kereskedelem rengeteg lehetőséget rejt magában a hazai KKV-k számára, melyeket abban az esetben is érdemes kihasználnod, ha nem tervezed azt, hogy a jövőben céged működését teljesen online alapokra helyezd!