A főoldal egy webáruház legfontosabb eleme. Azt is mondhatnánk, hogy a lelke, elvégre ez az a hely ahová a látogatók többsége érkezik, ebből adódóan pedig itt érik őket a honlappal kapcsolatos, első impulzusok is. A meggondolatlan felépítés vagy az elavult megjelenés pedig azonnal elriaszthatja a látogatókat. Éppen ezért a logikus és áttekinthető megjelenés alapvető követelmény.
Ebben a cikkben megmutatjuk azt, hogy hogyan épül fel egy olyan webáruház kezdőlap, amely felhasználó- és keresőbarát is egyben, és megnézzük azt, melyek azok az elemek, amelyek beépítése a tervezés során elengedhetetlen.
Egy webáruház főoldala nem más, mint egy online kirakat. A célja, hogy átláthatóan és a potenciális vevők számára csábító módon mutassuk meg kínálatunkat a virtuális térben. Ennek tükrében nem meglepő, hogy minden sikeres online üzlet főoldala tartalmaz kiemelt ajánlatokat, akciókat és/vagy megmutatja a látogatóknak a legnépszerűbb termékeket.
Ennek oka, hogy a látványos ajánlatok kattintása késztetik a látogatókat. Ez persze nem azt jelenti, hogy mindenkiből azonnal vásárlót faragnak, ellenben arra ösztönzik az embereket, hogy több időt töltsenek az oldalon, tovább böngésszenek a számukra ideális ajánlatok után.
Érdemes tehát kihasználnod a lehetőséget és webshopod főoldalát virtuális kirakattá alakítanod. Mindezt persze olyan átlátható és ízléses módon, hogy az ne legyen zavaró az oldalra tévedő érdeklődők és első vásárlók számára sem.
Habár az online vásárlás mára bevett dolognak számít, sokan mégis tartanak attól, hogy beleszaladnak egy átverésbe. Éppen ezért az emberek többsége kizárólag olyan üzletektől vásárol a neten keresztül, amelyekről biztosan tudja, hogy megbízhat bennük.
Ez igazolják azok a statisztikák is, melyek szerint a vásárlók 92 százaléka olvassa el az adott termékről vagy szolgáltatásról szóló vásárlói véleményeket, mielőtt rányomna a vásárlás gombra, 72 százalékuk döntését pedig egy pozitív vélemény képes lehet nagyban befolyásolni.
Ez azt jelenti, hogy ha a potenciális ügyfelek már a főoldalon pozitív véleményekkel találkoznak, jóval nagyobb az esélye annak, hogy bizalommal viseltetnek webshopod iránt. Néhány testimonial szerepeltetése tehát segíthet abban, hogy a bizonytalan látogatókat is meggyőzd, és nagyobb eséllyel váljanak egyszerű bámészkodóból aktív vásárlóvá, feliratkozóvá és visszatérő, potenciális ügyféllé.
Sok webshop-tulajdonos gondolja úgy, hogy a széles termékkínálat és néhány megnyerő ajánlat már elég ahhoz, hogy kiemelkedjen a versenytársak tengeréből. Ez azonban önmagában még nem ér sokat abban az esetben, ha nem tudod 1-2 frappáns mondatban megfogalmazni az értékajánlatodat, amivel a leginkább szkeptikus látogatót is képes lehetsz meggyőzni.
Az értékajánlat, másnéven az USP (Uniques Selling Proposition) célja, hogy megmutassa a potenciális vásárlóidnak azt, miért vagy különleges. Miért érdemes téged választaniuk. Egy bizonyos termék csak nálad elérhető az egész országban? Vagy te szállítod ki a leggyorsabban a megrendeléseket? Légy büszke ezekre a dolgokra, és mutasd meg online üzleted főoldalán is, hogy mivel tudsz többet a konkurens cégeknél!
Nem kell többre gondolnod, mint 1-2 frappáns mondat. Ez nem tűnik soknak, azonban mégis meghatározó lehet, hiszen sokakat talán épp a jó USP fog meggyőzni arról, hogy a konkurencia tengerében téged válasszanak. Még abban az estben is, ha magasabb áron dolgozol, mint bizonyos versenytársaid.