A Google szólt: optimalizálj mobileszközökre!

A közelmúltban kétrészes cikkben mutattuk be Nektek, hogyan készült a Tudomány Nyelviskola online tananyaga a webfejlesztés megkezdésétől egészen a végeredményig. Az egyik nagy – ha nem a legnagyobb – döntés, amit a projekt során a megbízónkkal közösen meg kellett hoznunk az volt, hogyan legyen futtatható a honlap a különféle mobileszközökön: egy drága applikációval, vagy inkább a telefonokra, tabletekre történő optimalizálást válasszuk.

Azt már tudjátok, hogy a mobileszközökre történő optimalizálás lett a befutó, és az idő, valamint a Google friss bejelentése igazolta is, hogy a jó megoldás mellett tettük le a voksunkat.
 

Elöl a találati listán, elöl az üzletben

Egy üzlet sikere számtalan tényezőn múlhat: sikerült-e jól meghatároznod a célcsoportodat, elég egyedi-e a terméked vagy szolgáltatásod ahhoz, hogy sokan keressék, a jó helyeken hirdetsz-e, használsz-e keresőmarketinget, méred-e az eredményeid Google Analyticsszel és még sorolhatnánk. Mindezek mellett létezik még egy fontos szempont, ami hozzájárulhat a vállalkozásod felemelkedéséhez vagy bukásához, mégpedig az, hogy hol szerepelsz a különféle keresők találati listáján, mennyire okosan keresőoptimalizálsz.
Aki ugyanis előre kerül, az nagyobb esélyekkel indul – az emberek jelentős része sokszor már a második oldalra sem kattint tovább, amikor egy őt érdeklő dologra rákeres. Annak, hogy egy honlap a Google találati listáján előkelőbb helyen szerepeljen, ezentúl az is feltétele lesz, hogy az adott weboldal optimalizált-e mobileszközökre, vagy nem. Az előretekintő webdesign tervezés tehát egy új pont a SEO-elemek között.
 

Előnyben a Google-nél a mobilra optimalizált honlapok

Az amerikai gigacég döntésének oka az a felismerés, hogy napjainkban már egyre többen böngésznek a világhálón mobiltelefonon vagy táblagépeken, ezért ezentúl a Google favorizálja és „megjutalmazza” a mobilbarát portálokat – a keresőmotorját ugyanis egy új algoritmussal egészítette ki, ami előrébb sorolja a mobileszközökre optimalizált honlapokat.  

A Te weboldalad már mobilbarát? Ha még nem, akkor keress minket telefonon, e-mailben, vagy az ajánlatkérő-űrlapon, és mi segítünk Neked - legyen szó programozásróldesignolásról vagy értékesítést támogató AdWords kampányokról!

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk