CleanR alkalmazás fejlesztése

Tartalmi összefoglaló:

A projekt során kifejlesztésre kerül a CleanR Mobil Applikáció, aminek segítségével lehetőség nyílik a takarítás időbeni és minőségi monitorozására, ezáltal mérhetővé válik mind a megrendelői, mind pedig a szolgáltatói oldal számára, hogy milyen erőforrás igénnyel rendelkeznek az egyes takarítási feladatok. A megoldásunk másik nagy előnye, hogy – mobil telefonon kívül – nem szükséges semmiféle extra eszköz ahhoz, hogy igénybe lehessen venni a kínált szolgáltatást, hiszen az egy Androidon és IOS-en egyaránt működő mobil applikáció formájában könnyen hozzáférhető, mind a munkát végző takarítók, mind pedig a megrendelői oldal számára. A takarítást végző személyek az applikáció segítségével – GPS alapon – tudják automatikusan az érkezésük és a távozásuk idejét rögzíteni egy-egy ingatlan esetében, míg a telefon kamerájának segítségével dokumentálni tudják az érkezéskor (takarítás előtti) és a távozáskor (takarítás utáni) fennálló állapotokat. Ezáltal a megrendelői oldal számára pontosan mérhetővé válik a takarítás pontos időigénye és visszakövethetővé válik az is, hogy a munka milyen minőségben lett elvégezve, pontosan ki végezte a takarítást, a takarítást végző személy elhagyta-e munkavégzés közben a helyszínt, illetve lehetőség nyílik ezen adatok valós időben történő monitorozására is. Ennek segítségével a megrendelő valós időben jelezheti, ha valamivel nem elégedett, vagy akár vészhelyzet esetében – pl.: tűz üt ki az irodaházban – is kapcsolatba tud lépni a takarítást végző személyzettel. Jelen pillanatban nincs ilyen komplex szolgáltatást biztosító mobil applikáció, amely széles körben elérhető és a fent említett funkcionalitással rendelkezik. Ennek fényében kijelenthető, hogy az általunk fejlesztésre kerülő CleanR Mobil Applikáció jelentős piaci potenciállal rendelkezik, hiszen a megrendelői és a szolgáltatói oldal egyaránt érdekelt abban, hogy a takarítási munkafolyamatok is objektíven mérhetővé váljanak. Ez a szolgáltatóknak abban nyújt segítséget, hogy egy új megrendelés esetén a szükséges humán erőforrásokat rendeljék hozzá, amely által precízebb árazást tudnak elérni, illetve a folyamatosan monitorozott és megfelelően dokumentált munkavégzésnek köszönhetően a szolgáltatásukat konstans magas színvonalon tartsák, az esetleges hibákat vagy a nem megfelelő humán erőforrásokat pedig gyorsan és hatékonyan kiszűrjék. A megrendelői oldal számára is vonzó, ha a takarítást végző cég olyan szolgáltatást nyújt, amelynek az árazása átlátható, időben jól tervezhető és az archiválásnak köszönhetően, akár utólagosan is hozzáférhetőek az ezzel kapcsolatos információk. Ez növeli a hatékonyságot, aminek köszönhetően megtakarítás érhető el mindkét oldalon. Összefoglalva a CleanR Mobil Applikáció mind a megrendelői, mind pedig a szolgáltatói oldal számára hatékony módja annak, hogy a takarítási munkafolyamatok nyomon követhetősége, tervezhetősége és hatékonysága javuljon. Az applikációt használó szolgáltató cégek számára ez versenyelőnyt generál a CleanR-t nem használó takarító cégekkel szemben. Mindemellett a megrendelői oldalon a takarítás is egy mérhető és tervezhető folyamatként jelenik meg, ami egyre inkább elvárás, legfőképpen a vállalati ügyfelek oldaláról. Ezeket a meglévő igényeket felismerve és kielemezve alkottuk meg a CleanR Mobil Applikáció konstrukcióját, ami kifejlesztése után az egyedüli olyan alkalmazás lesz, ami az általa nyújtott specifikus szolgáltatásnak köszönhetően, mind a takarítócégek, mind pedig az elsősorban céges (irodaházak, közintézmények) felhasználók részéről nagy érdeklődésre számíthat.

Projekt célja:

A Projekt célja egy olyan IOS-re és Androidra egyaránt elérhető mobil applikáció kifejlesztése, amelynek segítségével lehetőség nyílik a takarítást végzők munkavégzésének időbeni és minőségi monitorozására. Ilyen módon a munkavégzés sokkal inkább mérhetővé –és ezáltal tervezhetővé – válik, így a szolgáltatók a meglévő erőforrásaikat hatékonyabban tudják kihasználni, ezzel garantálva, hogy a munka mindig az elvárt színvonalon kerüljön elvégzésre. A megrendelői oldalon segít a kapcsolódó költségek magas szintű tervezhetőségében, ezzel a megrendelő pontosan látja, hogy az adott munkának milyen időigénye van. Ez elsősorban vállalati ügyfelek számára teszi vonzóvá az applikáció használatát, mivel számukra kiemelt szempont, hogy egy épület takarítása mérhető és ezáltal precízen árazható is legyen. A CleanR applikáció legfontosabb funkciói: •GPS segítségével a takarító érkezését automatikusan észleli és ehhez hálózati időbélyeget társít(Opcionálisan, erről push üzenetet is küldhet). •A távozását is érzékeli – GPS segítségével –amelyhez szintén hálózati időbélyeget társít (opcionálisan erről push üzenetet is küldhet). •A takarító hálózati időbélyeggel ellátott fényképeket készíthet, ilyen módon, akár valós időben is tudja a megrendelő felé a munka elvégzését vizuálisan konfirmálni. •A webes felületen elérhető admin oldalon, a megrendelő valamennyi hálózati időbélyeget láthatja, ezzel lehetősége nyílik a létrehozott adatbázisban, adatbányászati algoritmusok használatával a további erőforrások optimalizációra. •A megbízó az applikáción keresztül tudja értékelni az elvégzett munka minőségét. Ezen kívül további hasznos funkciója az applikációnak, hogy mind vagyonvédelmi, mind pedig biztonsági (pl. tűz esetén) szempontból hasznos, hogy pontosan nyomon követhető, hogy egy adott épületben ki, mikor és mennyi ideig tartózkodik. A fent részletezett funkcionalitást biztosítva, az említett vállalati ügyfelek mellett, egyéni felhasználók számára is előnyökkel jár az applikáció használata. Nyomon követhetik, hogy pontosan mennyi ideig tartózkodott a takarító az otthonukban (mikor érkezett és mikor távozott), valamint a megküldött fotók segítségével az elvégzett munka minőségéről is meggyőződhetnek. Ilyen módon a takarítószolgálatok – pl. Rendi – akár elejét is vehetik az utólagos reklamációknak.


Várható eredmény bemutatása:

A projekt eredményeképpen létrejövő termék bemutatása: A CleanR applikáció a hazai piacon jelenlévő űrt hivatott betölteni olyan módon, hogy a külföldön már jelenlévő hasonló applikációk legelőnyösebb tulajdonságait ötvözve, a hazai piac – és CEE régió – igényeinek figyelembevételével alakítjuk ki egyedi megoldásunkat. Az elmúlt években megfigyelhető volt, hogy a hagyományos platformok mellett, a digitális platformok térnyerése egyre jelentősebbé vált az élet minden területén. Ehhez a mintához igazodik az általunk kifejlesztendő applikáció is, amelynek segítségével a takarító cégek teljesítménye sokkal jobban mérhetővé és ezáltal erőforrásaik felhasználása tervezhetőbbé válik, ami mind a megbízói, mind pedig a szolgáltatói oldalon jelen lévő igény. Ennek bizonyítéka, hogy itthon is van már példa sikeres, online felületen szolgáltatás kínáló takarítási profilra fókuszáló cégre, – Rendi – azonban velük ellentétben a mi célunk nem a potenciális felhasználók összekötése, hanem a szolgáltatás minőségének monitorozása és magas szinten tartása, valamint a hatékony erőforrás kihasználás. A CleanR segítségével az eddig teljesen offline takarító cégek is élvezhetik a digitalizáció előnyeit, segítségével a piaci versenyben is előnyhöz jutnak a precízebb, gyorsabb, megbízhatóbb szolgáltatást végző cégek. Újdonságtartalmának bemutatása: A jelenleg, itthon elérhető online megoldások nem arra fókuszálnak, hogy a szolgáltatást igénybe vevő személy vagy cég, a szolgáltatás minőségét távolról is monitorozni tudja, valamint erről igény szerint valós időben még értesítést is kapjon, hanem elsősorban a piaci szereplőket – a szolgáltatókat és megrendelőket – kötik össze online platformokon keresztül. Ezzel szemben az általunk megvalósítandó termék az eddigiektől eltérő módon, egy másik piaci igényre fókuszál, ami ezzel már a szolgáltatás minőségét helyezi középpontba. Az alábbi funkciók megvalósítására kerül sor a pályázat keretein belül: 

  • Ki végzi a takarítást (személyes adatok) 
  • A takarító pontosan mikor kezdte meg a takarítást, illetve pontosan mikor fejezte be? •Mennyi ideig tart a munka?
  • Munkavégzés közben a takarító elhagyta-e a munkavégzés helyszínét (és ha igen, mennyi időre)? 
  • Igény szerint (hálózati bélyeggel ellátott) fénykép küldhető a megrendelő számára, a megrendelés teljesítését alátámasztandó céllal. 
  • Irodaházak esetén az egyes irodahelységekről/szintekről, igény szerint külön-külön küldhető fénykép, így az időbélyeg segítségével mérhetővé válik, hogy ezen munkavégzések helyszínenként mennyi időt vesznek igénybe. 
  • A megrendelőnek lehetősége van a megküldött kép alapján valós időben jelezni, ha valamivel nem elégedett, vagy ha elégedett, akkor jóváhagyni a teljesítésigazolást. 
  •  Admin felületen a megrendelőnek lehetősége van a takarítási naplóhoz való hozzáféréshez , amiből visszamenőleg látható, hogy ki/mikor/mit/mennyi ideig takarított. Ezek alapján a megrendelését a szolgáltató felé sokkal specifikusabbá teheti, így egy adott szolgáltatás – akár azonos áron is – nagyobb megelégedettséggel társul. 
  • Valós időben és utólagosan is nyomon követhető, hogy ki mikor és mennyi időt tölt egy adott épületben, így az applikáció másodlagos felhasználási területeként egy esetleges veszélyhelyzet – pl. tűz – esetén, vagy bármilyen egyéb konfliktus helyzet tisztázására (pl.: lopás történik az épületben) hasznos lehet a szolgáltatói és megrendelői oldal számára is. 

A fenti funkciók a jelenlegi partnerektől kapott visszajelzések mentén lettek kialakítva, azokra a specifikus igényekre fókuszálva, amelyek jelenleg nem elérhetőek sem a megrendelői sem a szolgáltatói oldal számára. A projekt szakterületi jelentősége: A projekt szakterületi jelentőségét az adja, hogy bár rengeteg cég foglalkozik takarítással, azonban jelenleg semmiféle olyan eszköz nem áll rendelkezésre, aminek a segítségével ennek a minősége objektív módon mérhetővé válna. Olyan esetekben ez különösen igaz, amikor nem csak 1-1 lakást vagy házat kell takarítani, hanem irodaházat vagy közintézményt. A jelenlegi inkább szubjektív „jól-vagy rosszul végzi a munkát” tengelyről elmozdulva az objektivitás irányába, mérhetővé, nyomon követhetővé, naplózhatóvá válik a munkavégzés folyamata. Ezzel a megrendelőnek lehetősége nyílik például reklamáció esetén, egy korábbi fényképpel alátámasztani, hogy az adott szoba/iroda… stb. korábban milyen takarítson esett át. Ez a funkció ösztönzőleg hat a szolgáltatást végző cégekre is, ezzel meggátolva, hogy ingadozó minőségű munkát végezzenek, ehelyett folyamatosan hozzák az elvárt szintet, mind időtartamban mind pedig alaposságban.