• Ha szeretne minket valamilyen izgalmas projekttel megbízni, ne habozzon, írjon nekünk !

  • Tel.: +36 1700 1499

  • Személyes adatok

  • Projekt adatok

  • 24 órán belül felvesszük Önnel a kapcsolatot!
    *munkanapokon

  • Ajánlatkérés

    bezárás

srg_logo
HU EN DE

Suchen

 
  • Haup seite

  • Fähigkeiten

  • Blog

    • Megbarátkoztál már a Youtube-hirdetésekkel?

    • A Facebook-hirdetésekről szakszerűen

    • Mobile First Design: egyrészt jó, másrészt szívás

    • Miért a fokozatos fejlesztés a nyerő?

    • Ismerd a vevőt! - Landoló oldal optimalizálása

    • Elemezz okosan! - Landoló oldal optimalizálása

    • OECO WebTel, avagy mentsünk jegesmedvét!

    • Közösségi funkciók a weboldaladra - Facebook

    • SASS + Compass használata a gyakorlatban

    • Iránytű keretrendszerekhez - SASS és Compass

    • Miért jó az egységtesztelés?

    • Közösségi funkciók a weboldaladra - Google

    • A tökéletes webáruház - Létezik, vagy csupán mítosz?

    • Az első lépéstől az utolsóig – Így készült a Tudomány Nyelviskola online tananyaga 1.

    • Az első lépéstől az utolsóig – Így készült a Tudomány Nyelviskola online tananyaga 2.

    • Webdesign – Megfontolandó ötletek tervezéshez.

    • Keretrendszerek háborúja: Magento vs. Zend 1.

    • Keretrendszerek háborúja: Magento vs. Zend 2.

    • Mit árul el rólad a honlapod színe?

    • A Google szólt: optimalizálj mobileszközökre!

    • Így tervezz honlapot!

    • Több látogató a weboldaladra? De hogyan?

    • AdWords Remarketing – Vonzd a vásárlókat!

    • Sikeres webshopot akarsz? Tedd vonzóvá! 1. rész

    • Sikeres webshopot akarsz? Tedd vonzóvá! 2. rész

    • Sikeres webshopot akarsz? Tedd vonzóvá! 3. rész

    • Javítsd a weboldalad a színelmélet alapján!

    • Tipográfia: a webdizájn kiaknázatlan terepe

    • Az infinite scrolling előnyei és hátrányai

    • A scrolling feltámadása – görgetés a webdizájnban

    • A konverzió kapuja: így alkothatsz hatékony CTA-t

    • A jó design segíti a marketinget – már az 1. percben

    • Quality Score, avagy hogyan spórolj az AdWords kampányaidon

    • Mi az a microsite, és miért kellene használnod?

    • Hogyan működik egy Display kampány?

    • A landing page anatómiája – így tervezhetsz jól konvertáló landing page-et

    • Így lehet tökéletes termékoldalad (és több vásárlód)

    • Így győzheti le egy webshop a vásárlói hezitálást

    • Fizetés a webáruházban: kipróbált módszerek konverziód növelésére

    • A webdizájn evolúciója: feláldozzuk-e az egyediséget?

    • Hogyan használd a HD dizájnt?

    • Ajánlatkérést megelőző tervezés

  • Referenz

    • Med-aesthetica

    • Budapestrepair

    • Ételvitel.hu

    • European Panel Federation

    • GoGoHami.hu

    • Hallgasshazait.hu

    • Konyveloiroda.hu

    • Korlatlanzene.hu (Vodafone)

    • Larossi.at

    • Motorozzesszel.hu

    • Natural Fibreboards

    • Masterclass

    • Ollofoto.hu

    • RedBusBooks

    • Adidas micorsite

    • Asus microsite

    • Corvin microsite

    • Djuice microsite

    • Tudomány nyelviskola

    • Abroad Dentist

    • Naughtypeach.hu

    • Vállalkozástréner

    • crossover music jegyiroda

    • Printshop.at

    • Allclick

    • Negomoot

    • Parfümcenter

    • Nyelvparádé

    • Pedálexpress

    • UFleet

    • Agora Vienna

    • Bükkfaszén.hu

    • GladX Message

    • GLS-connect

    • HandyStore

    • Hitelkalkulátor

    • SKHU.eu

    • Sensationail.hu

  • Über uns

  • Áraink

  • srg.hu
  • »

Webdesign – Megfontolandó ötletek tervezéshez.

2015.01.30
Webdesign –  Megfontolandó ötletek tervezéshez.

Sokan úgy akarnak nagyot dobni, amikor a honlapjuk tervezéséről és lefejlesztéséről van szó, hogy mindenáron különbözni akarnak másoktól. Ez önmagában logikus döntés is, hiszen fontos, hogy a weboldalunk egyedi és könnyen beazonosítható legyen, de a nagy igyekezetben gyakran elveszik a lényeg – a funkcionalitás és a felhasználói élmény (User Experience, UX) tervezés.

Egy jó szakember persze megpróbálja lebeszélni az ügyfelet a fiaskóról, de ez nem mindig sikerül, a végeredmény pedig jó eséllyel kaotikus lesz.

De mi is az a webdesign? Erre látszólag egyszerű a válasz: a portálunk arculatának megtervezése.

Itt azonban szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a grafika, a design nagyon szubjektív. Valakinek tetszik egy festmény vagy kép, valakinek nem tetszik. Ehhez hasonlóan a webdesign is igen szubjektív, még ha digitális grafikai tervezésről is van szó. A megrendelő a legtöbb esetben a saját elképzelését szeretné viszontlátni a kész grafikában, de azt sokszor elfelejtik, hogy nem ők az elsődleges célközönség. A webdesignnak a vásárlóknak, látogatóknak kell, hogy tetszen elsősorban - legyen szó akár az online ergonómiáról, a tipográfiáról vagy a honlap színéről. Ezért szükséges megtalálni azt a megoldást, ami mind a megrendelőnek, mind a közönség igényeinek megfelel.

E mellett azt is szeretném kihangsúlyozni, hogy egy szép grafika még nem teszi jóvá, használhatóvá az oldalunkat. Megfelelően optimalizált tartalommal is el kell látni az oldalt.

Sőt, hogy még tovább menjek a jó tartalom sem feltétlenül elegendő a sikerhez. Talán az egyik legfontosabb része az oldalnak a jó használhatóság, a felhasználóbarát honlapszerkezet. Ha a látogatónk nem találja meg az oldalon amit keresett nagyon gyorsan otthagyja. Innentől kezdve mindegy milyen szép, milyen jókat írunk elvesztettük a látogatónkat.

Ezzel nem arra szeretnék célozni, hogy az elég, hogy könnyen használható legyen az oldal, különös tekintettel a felhasználói felületre (User Interface, UI). A konklúzió inkább az legyen, hogy a három témakör egymást erősíti, egymás nélkül egyik sem elegendő.

A jó tervezéssel azonban még korántsem ér véget a folyamat, hiszen életre is kell kelteni a designer által megálmodott terveket. A jó programozóra ugyan annyira szükségünk van mint a jó grafikusra. Az ő észrevételeit is figyelembe kell vennünk már a tervezési fázisban. A keresőmarketing specialistát se hagyjuk ki a tervezésből, mert ő fogja tudni megmondani, hogy a tervezett oldalstruktúra támogatja e a jobb találati eredményeket, megfelel e a szerkezetünk a keresőmarketing követelményeinek.

A hozzáértők tudják, hogy a webdesign nem pusztán önmagáért van. Ez az a köntös, amibe a honlapunkat és annak különböző funkcióit bújtatjuk – színek, formák összessége, amik ideális esetben pontosan illeszkednek az általunk végzett tevékenységhez, és a cégünk stílusához is. A landoló oldalaknál optimalizálásánál is tartsuk szem előtt: a felhasználó fejével gondolkodjunk! Jó azonban, ha tudjuk, hogy vannak dolgok, amiken semmiképpen nem érdemes változtatnunk. Az évek alatt a felhasználók ezeket a felépítéseket szokták meg – a keresődobozt például senki nem fogja a lap alján keresni, ezért bármennyire is egyediek akarunk lenni, ne tegyük oda, hacsak nem tudjunk megfelelő indokot rá. Ennek az indoknak pedig nam grafikai megfontolásúnak kell lennie, hanem a felhasználói élmény növelésére irányulónak illik lennie.

A konklúzió? Csupán annyi, hogy különbözni is csak „ésszel” érdemes! Különbözzünk abban, hogy alaposak és megfontoltak vagyunk mind az oldal tervezésénél, mind a fejlesztésénél vagy a látogatói viselkedést elemző webanalitika elindításánál. Mi, az SRG-nél abban a kreatív munkában hiszünk, amihez mind a két agyféltekére szükség van: a racionális bal gondoskodik a technikai háttérről, míg az emocionális jobb a kreativitásért felel, a kettő együttműködéséből pedig egy jól használható, ugyanakkor tetszetős weblap születik - akár a saját tartalomkezelő rendszerünk segítségével.

Szólj hozzá!

Összes betöltése

Adresse: 1013 Budapest, Attila út 17. 
E-mail: ceg-KUKAC-srg-PONT-hu
Telefon: +361700 1499, Fax: +36 1700 2199

Design: BlikBlikBlik

Angebotsanfrage

Newsletter anmelden

  • SEO

    • Content optimisation

    • Accessibility

    • Meta Data Management

    • Optimal Site Architecture

    • Link Building

    • General

  • Közösségi média

    • YouTube hirdetés

    • Facebook hirdetés

    • Linkedin hirdetés

  • Webdesign

    • Ergonomics

    • Digital Graphic Design

    • Responsive Design

    • Typography

    • UX Mastery

    • UI Mastery

    • General

  • Tartalomkezelő rendszer

    • Webshop

    • Blog

    • Picture gallery

    • Custom Defined Forms

    • General

  • Blog

    • Megbarátkoztál már a Youtube-hirdetésekkel?

    • A Facebook-hirdetésekről szakszerűen

    • Mobile First Design: egyrészt jó, másrészt szívás

    • Miért a fokozatos fejlesztés a nyerő?

    • Ismerd a vevőt! - Landoló oldal optimalizálása

    • Elemezz okosan! - Landoló oldal optimalizálása

    • OECO WebTel, avagy mentsünk jegesmedvét!

    • Közösségi funkciók a weboldaladra - Facebook

    • SASS + Compass használata a gyakorlatban

    • Iránytű keretrendszerekhez - SASS és Compass

    • Miért jó az egységtesztelés?

    • Közösségi funkciók a weboldaladra - Google

    • A tökéletes webáruház - Létezik, vagy csupán mítosz?

    • Az első lépéstől az utolsóig – Így készült a Tudomány Nyelviskola online tananyaga 1.

    • Az első lépéstől az utolsóig – Így készült a Tudomány Nyelviskola online tananyaga 2.

    • Webdesign – Megfontolandó ötletek tervezéshez.

    • Keretrendszerek háborúja: Magento vs. Zend 1.

    • Keretrendszerek háborúja: Magento vs. Zend 2.

    • Mit árul el rólad a honlapod színe?

    • A Google szólt: optimalizálj mobileszközökre!

    • Így tervezz honlapot!

    • Több látogató a weboldaladra? De hogyan?

    • AdWords Remarketing – Vonzd a vásárlókat!

    • Sikeres webshopot akarsz? Tedd vonzóvá! 1. rész

    • Sikeres webshopot akarsz? Tedd vonzóvá! 2. rész

    • Sikeres webshopot akarsz? Tedd vonzóvá! 3. rész

    • Javítsd a weboldalad a színelmélet alapján!

    • Tipográfia: a webdizájn kiaknázatlan terepe

    • Az infinite scrolling előnyei és hátrányai

    • A scrolling feltámadása – görgetés a webdizájnban

    • A konverzió kapuja: így alkothatsz hatékony CTA-t

    • A jó design segíti a marketinget – már az 1. percben

    • Quality Score, avagy hogyan spórolj az AdWords kampányaidon

    • Mi az a microsite, és miért kellene használnod?

    • Hogyan működik egy Display kampány?

    • A landing page anatómiája – így tervezhetsz jól konvertáló landing page-et

    • Így lehet tökéletes termékoldalad (és több vásárlód)

    • Így győzheti le egy webshop a vásárlói hezitálást

    • Fizetés a webáruházban: kipróbált módszerek konverziód növelésére

    • A webdizájn evolúciója: feláldozzuk-e az egyediséget?

    • Hogyan használd a HD dizájnt?

    • Ajánlatkérést megelőző tervezés

  • Ajánlatkérés

  • Referenz

    • Med-aesthetica

    • Budapestrepair

    • Ételvitel.hu

    • European Panel Federation

    • GoGoHami.hu

    • Hallgasshazait.hu

    • Konyveloiroda.hu

    • Korlatlanzene.hu (Vodafone)

    • Larossi.at

    • Motorozzesszel.hu

    • Natural Fibreboards

    • Masterclass

    • Ollofoto.hu

    • RedBusBooks

    • Adidas micorsite

    • Asus microsite

    • Corvin microsite

    • Djuice microsite

    • Tudomány nyelviskola

    • Abroad Dentist

    • Naughtypeach.hu

    • Vállalkozástréner

    • crossover music jegyiroda

    • Printshop.at

    • Allclick

    • Negomoot

    • Parfümcenter

    • Nyelvparádé

    • Pedálexpress

    • UFleet

    • Agora Vienna

    • Bükkfaszén.hu

    • GladX Message

    • GLS-connect

    • HandyStore

    • Hitelkalkulátor

    • SKHU.eu

    • Sensationail.hu

  • Über uns

Facebook Facebook
Facebook Google+
Facebook Pinterest
Facebook LinkedIn
RSS