Szüksége van-e egy kisvállalkozásnak saját weboldalra (1)

A közösségi média korában sok vállalkozás gondolja úgy, hogy nincs szüksége saját weboldalra. A tapasztalatok azonban mást mutatnak. Egy egyszerű üzleti Facebook oldal általában kevés a sikerhez, és az Instagram jelenlét sem képes megváltani a világot.


Most megmutatjuk azt, miért van szüksége minden cégnek egy egyedi honlapra, és azt, hogy hogyan lehet egy jó weboldal az online stratégia igazi alapköve.

A bizalomépítés alapja: a jól működő weboldal

Manapság a potenciális ügyfelek többsége, ha szeretné, hogy megoldódjon egy problémája, az interneten keres erre alkalmas terméket vagy szolgáltatást. Az esetek többségében rákattint az első vagy második találatra, amit a Google keresője bedob, és ha az adott weboldalon található tartalom meggyőző, abban az esetben már létre is jött az üzlet.


Igen ám, de ahhoz, hogy ez a folyamat ilyen egyszerűen működjön, egy vállalkozásnak több dologra is szüksége lesz. Az első ezek közül egy jól működő, stabil weboldal, mely megjelenésben is képes megugrani azt a színvonalat, amit a látogatók egy profi cégtől elvárnak napjainkban. 


Abban az esetben, ha céged csak egy közösségi profillal rendelkezik, vagy épp egy elavult megjelenésű, ingyenes megoldások segítségével összedobott weboldallal, könnyen elveszítheted a frissen megszerzett látogatókat. És hogy miért?


Azért, mert a potenciális ügyfelek a magabiztos, egyedi megjelenésű weboldalakat részesítik előnyeben. Az olyan webhelyeket, melyek profizmust és a munkád iránti elkötelezettséget sugallnak. Ha azt látják, hogy csak félmegoldásokkal vagy jelen a neten, könnyen hihetik, hogy az általad végzett munkára sem vagy eléggé igényes. Éppen ezért fontos egy minőségi, funkcionalitásában és megjelenésében is jól átgondolt és megtervezett üzleti weboldal.


Úgy tűnik, a Google semmiből sem tanul

Manapság a potenciális ügyfelek többsége, ha szeretné, hogy megoldódjon egy problémája, az interneten keres erre alkalmas terméket vagy szolgáltatást. Az esetek többségében rákattint az első vagy második találatra, amit a Google keresője bedob, és ha az adott weboldalon található tartalom meggyőző, abban az esetben már létre is jött az üzlet.


Igen ám, de ahhoz, hogy ez a folyamat ilyen egyszerűen működjön, egy vállalkozásnak több dologra is szüksége lesz. Az első ezek közül egy jól működő, stabil weboldal, mely megjelenésben is képes megugrani azt a színvonalat, amit a látogatók egy profi cégtől elvárnak napjainkban. 


Abban az esetben, ha céged csak egy közösségi profillal rendelkezik, vagy épp egy elavult megjelenésű, ingyenes megoldások segítségével összedobott weboldallal, könnyen elveszítheted a frissen megszerzett látogatókat. És hogy miért?


Azért, mert a potenciális ügyfelek a magabiztos, egyedi megjelenésű weboldalakat részesítik előnyeben. Az olyan webhelyeket, melyek profizmust és a munkád iránti elkötelezettséget sugallnak. Ha azt látják, hogy csak félmegoldásokkal vagy jelen a neten, könnyen hihetik, hogy az általad végzett munkára sem vagy eléggé igényes. Éppen ezért fontos egy minőségi, funkcionalitásában és megjelenésében is jól átgondolt és megtervezett üzleti weboldal.

Nem mindegy, hányadik vagy a versenyben

Ha az előbb szóba került a Google keresője, érdemes megemlítenünk azt, hogyan is működik a találati lista. Abban az esetben, ha a felhasználók rákeresnek egy kulcsszóra, a találati listára élére a Google algoritmusa választja ki a leginkább relevánsnak vélt oldalakat. Ez az algoritmus rengeteg szempontot vesz figyelembe, többek közt azt, hogy milyen minőségű tartalommal rendelkezik az adott weboldal, mennyire gyorsan tölt be, vagy épp mennyire biztonságos.


Éppen ezért ma már nem elegendő megfelelő kulcsszavakat használni annak érekében, hogy honlapod a találati lista élére kerüljön. A konkurencia hatalmas, ha pedig előkelő helyet szeretnél kivívni magad a Google-nél, abban az esetben az alapoknál kell kezdened a keresőoptimalizálást. Ez pedig nem más, mint egy jól működő, funkcionalitás szempontjában hibátlan, gyorsan betöltő és könnyen navigálható oldal fejlesztése.


Az ingyenes megoldások sajnos SEO szempontból sokszor csődöt mondanak, a Facebook oldalak pedig általában a találati lista sokadik oldalára csúsznak. Éppen ezért érdemes saját fejlesztésű, vagy legalább jól bejáratott tartalomkezelő rendszerrel működő weboldal létrehozásában gondolkodnod.
 

A közösségi oldal tökéletes kiegészítő megoldás

Összességében elmondható az, hogy egy üzleti Facebook oldal vagy egy jól megtervezett Instagram profil fontos eszköz lehet egy ütős online kampány felépítése során. Egyik sem képes azonba arra, hogy pótolja azokat az előnyöket, amelyeket egy profil weboldal tud kínálni vállalkozásod számára.


A megfelelő webes jelenlét ugyanis rengeteg új látogatót és potenciális ügyfelet képes bevonzani, akiket egy hatékony közösségi kampány pedig képes nagyon jól megtartani. Éppen ezért, ha a hatékony ügyfélszerzés a célod, semmiképp sem szabad kihagynod megfeledkezned egy jól működő honlap elkészítéséről, hiszen ez az, ami minden jól működő online kampány tökéletes kiindulópontját jelenti.
 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk