Mit árul el rólad a honlapod színe?

A színeknek igen nagy szerepük van az életünkben. Nem csak azért, mert állandóan körülvesznek minket, hanem azért is, mert sok mindent elárulnak rólunk. Elég csak az öltözködésre gondolnunk – ha valaki talpig feketében jelenik meg, arról azonnal kialakul a fejünkben egy bizonyos kép, és rögtön elhelyezzük az illetőt valahová.

Nincs ez másként a honlapok webdesignja, különféle termékek, szolgáltatások, vagy épp a digitális grafikai tervezés esetében sem. Még ha pusztán tudat alatt is, de nagy mértékben meghatározza a választásunkat az, hogy milyen színek jönnek velünk szembe – egyes vélemények szerint akár 60-80%-ban is múlhat egy döntés azon, hogy az adott termék csomagolása zöld vagy lila. Ugyanúgy igaz ez, ha színes statikus vagy dinamikus bannereket tervezünk, melyek aztán a keresőmarketing kampányokkal a Display Hálózaton jelennek meg.

A szín igenis számít!

Ha alaposan áttanulmányozzuk a világ vezető vállalatainak logóit, illetve azokat a színeket, amiket a weboldalukon használnak, akkor könnyen megérthetjük, hogy mit is üzennek nekünk, és milyen érzelmeket váltanak ki belőlünk. A felhasználói élményt (User Experience, UX) a honlap a hangulata, a színek üzenete hatalmas részben befolyásolja!

Egy statisztika szerint a cégek által használt négy leggyakoribb szín a piros, a kék, a szürke, valamint a sárga. Az elemzésből az is kiderül továbbá, hogy a legtöbb brand és honlap csupán egy vagy két színű, azaz csak kevesen mennek át „szivárványba”. Hogy mindez véletlen lenne? Csöppet sem! Hiszen amint a potenciális ügyfél ránéz egy emblémára, csomagolásra, vagy ellátogat egy internetes portálra, máris ítéletet mond róla. Különösen előretekintőnek kell lennünk, ha webáruházat fejlesztünk, hiszen a termék vásárlása itt csak az online felületen múlik!

Az energikus piros, és a megbízható kék

Nézzük akkor, hogyan is használhatjuk a színeket tudatosan a weboldal fejlesztés során vagy a logónkban!

Piros: energikus, szenvedélyes, ugyanakkor provokatív és agresszív szín, amivel könnyen megragadhatjuk a figyelmet, de ami egyúttal veszélyt is jelez. Ideális választás élelmiszerek, autók vagy az elektronika területén, de kerüljük, ha pénzügyi tanácsadó vállalkozásunk van, vagy az energiaiparban szeretnénk próbálkozni. Nem véletlenül használ sok pirosat a YouTube is - persze a YouTube-hirdetések többfélék lehetnek.

Kék: a hűség és megbízhatóság, valamint a felelősségvállalás színe. Bátran válasszuk pénzügyekhez, biztosítóhoz, vagy egészségügyi szolgáltatásokhoz, de hanyagoljuk, ha álmaink éttermét szeretnénk megnyitni!

Sárga: pozitív, kreatív, meleg és motiváló. Jól passzol az élelmiszer- és az energiaiparhoz, de nem szerencsés pénzügyekhez.

A fenti néhány példa is jól illusztrálja, hogy érdemes figyelmet szentelni a színeknek, és mielőtt mindenáron a kedvenc rózsaszínedbe öltöztetnéd a weboldaladat, nem árt kicsit elmélyedni a pszichológiájukban. Ugyanakkor ne feledkezz meg az ergonomikus, keresőbarát honlapszerkezetről sem!

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk