Keretrendszerek háborúja: Magento vs. Zend 2.

Annyit már elárultunk Nektek, hogy mind a Magento, mind pedig a Zend olyan nyílt forráskódú keretrendszerek, amelyekkel online webáruházak és webes applikációk készíthetőek. Most abba avatunk be Titeket, hogy mik az alapvető különbségek és hasonlóságok a két motor között, és, hogy milyen előnyökkel, hátrányokkal bírnak egymással szemben.

Miben hasonlít a Magento és a Zend?

Először is, mindkét szoftver nyílt forrású, azaz sem a Zend, sem pedig a Magento esetében nincs megfizetendő licencdíj. További hasonlóság, hogy kitűnően működnek együtt a Google-lal, valamint a többi keresővel is. Végezetül pedig mindkét keretrendszer támogatja az úgynevezett „multiple merchants” funkciót, ami annyit jelent, hogy különféle domainekről akár több üzletet is linkelhetsz a portálodra, így növelve annak forgalmát. (Ne feledd követni a látogatói statisztikát például Google Analyticsben!)

Miben különböznek?

Nyilvánvalóan sokkal izgalmasabb, hogy miben is különbözik egymástól a két keretrendszer, hiszen éppen ezek az eltérések billentik el a mérleg nyelvét az egyik, vagy a másik motor irányába. (És akkor a saját SRG tartalomkezelő rendszerünkről még nem is beszéltünk!)

Ár: A Zend webshopok legalább 20%-kal olcsóbbak, mint a Magentóval készültek, aminek az egyik oka, hogy a Zend felépítése egyszerűbb, ezért egy adott funkció fejlesztése kevesebb időt vesz igénybe, ami kisebb költséget is jelent. Ráadásul egy Magento bolt jóval nagyobb szervermemóriát igényel, ezért a karbantartási költsége is nagyobb lesz, mint a Zendé.

Tartalomszerkesztő: Zendben a tartalom módosítása lényegesen gyorsabb és egyszerűbb, amit részben a népszerű TinyMCE editornak köszönhet. És ha már a tartalomról van szó, egy kis SEO-szempont: ne feledjük a helyes tartalom-optimalizálást!

Betöltési idő: Ez a mutató azért különösen fontos, mert az ügyfelek elégedettségét is nagy mértékben befolyásolja – ha várni kell egy oldalra, az már önmagában negatív élmény, és akár el is tántoríthatja a vásárlástól a látogatót, nagy Bounce Rate-t generálva. Márpedig a Magento egyik legnagyobb hátránya éppen ez – sebességoptimalizálás nélkül akár 3-4 másodpercet is igénybe vehet, amíg betöltődik a weblap. Zenddel azonban a sebesség nem is kérdés, külön optimalizálás nélkül is elég gyorsak a honlapok.

A sor itt még korántsem ér véget, ám már a fentiek is jól mutatják, hogy miért tettük le mi is a Zend mellett a voksunkat: gyorsabb, olcsóbb, és sokkal több lehetőséget kínál mind a fejlesztők, mind pedig a felhasználók számára.

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk