Ismerd a vevőt! - Landoló oldal optimalizálása

Miképp ragadjuk meg a potenciális vásárlókat?

Mivel több mint 10 éve a foglalkozunk online weboldalak és applikációk fejlesztésével és netes értékesítés-támogatással, elég tapasztalatot gyűjtöttünk egy útmutató összeállításához. Arra szeretnénk választ adni, hogy miképp szerkeszthetők olyan landoló oldalak, amelyek bevonják és vásárlásra ösztönzik a netezőket.

Útmutatónk olyan honlapoknál alkalmazható a legjobban, melyek több különböző landoló oldallal operálnak, és kiemelten az ügyfelek akvirálását célozzák.

Tanácsainkat lépésről-lépésre, átgondoltan érdemes alkalmazni – a fejvesztett türelmetlenség sosem vezet jóra, legyen szó akár keresőmarketingről, akár keresőoptimalizálásról. Vágjunk is bele: hozzuk ki a legtöbbet landoló oldalainkból!

 

Első lépés: értsük és szólítsuk meg az ügyfeleinket!

Nem győzzük eleget hangsúlyozni: ismerjük meg célközönségünket! Térképezzük fel az igényeiket kérdőívek és interjúk segítségével.

Kérdezzük meg potenciális vásárlóinktól:

  • Ki vagy? Mesélj a hivatásodról, a korodról, a munkahelyeden betöltött pozíciódról stb.!
  • Miért érdekel a termékünk, szolgáltatásunk?
  • Milyen helyzet megoldásában segít Neked, amit kínálunk?
  • Mi jut eszedbe először, ha termékünkre vagy szolgáltatásunkra gondolsz?
  • Választanál a mi ajánlatunk helyett másik, hasonló árut? Ha igen, miért? Ha nem, miért nem?


A fenti kérdésekkel nem csak az ügyfeleinkről, hanem magáról a piacról és a trendekről is jobb képet kaphatunk. Hús-vér emberek véleményét tudhatjuk meg, ráadásul élőben vissza is kérdezhetünk – ezeket a tapasztalatokat még a Google Analyticsből nyert információk sem helyettesítik.

 

Honnan kerítsünk válaszadókat a kutatáshoz?

Könnyebb helyzetben vannak, akik már régebb óta vállalkoznak, hiszen ők rendelkeznek egy interjúvolható célközönséggel. De mi a helyzet azokkal, akik újonnan indítanák cégüket, és még nincs vásárlói bázisuk? Nekik Zach Bulygo online gyűjteményét ajánljuk, amely startupoknak ad ötletet a véleménykutatás elindításához: http://blog.kissmetrics.com/26-customer-development-resources/

Úgy alakítsuk tehát online felületeink ergonómiáját, hogy az minél inkább ínyére legyen a vásárlóknak. Ha a netező pont azt találja a landoló oldalon, amit keres, jóval nagyobb eséllyel veszi fel velünk a kapcsolatot.

De miért is merül fel gyakran az a probléma, hogy egy oldal nem szolgálja ki eléggé a website-ra kattintó netezőket – legyen szó akár egy teljes website-ról, akár egy specifikus landoló oldalról? Az ok egyszerű, sok vállalkozás még mindig nem a vevők szempontjából nézi önmagát. Pedig érdemes rászokni: gondolkodjuk mindig a vásárló fejével!

 

Összegezzük az első leckét!

Akár a keresőlistáról, akár böngészés közben, ajánlásra vagy hirdetésre kattintva érkeznek oldalunkra, a netezőknek elvárásai vannak. Elégítsük hát ki ezeket az elvárásokat! Kérdezzünk, interjúztassunk, összegezzünk, alakítsuk ki a célközönségünk profilját, majd formáljuk a honlapot és landoló oldalakat a véleménykutatás alapján!

 

Lesd meg a landoló oldalakról szóló sorozatunk következő részét is!

 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk