Így lehet tökéletes termékoldalad (és több vásárlód)

A weboldaladra látogató, érdeklődő felhasználó és a vásárló között óriási a különbség. Előbbi még éppen ismerkedik azzal, amit kínálsz, utóbbit már meggyőzted. Ez a meggyőzés nagyrészt a termékoldalakon történik - a webáruház rendkívül fontos elemei ezek – a legtöbben mégis végzetes hibákat vétenek megtervezésükkor.


Tízből kilenc webáruház esetében egy termékoldal száraz, listaszerűen felsorolt tulajdonságokból, illetve egy-két közepes felbontású termékfotóból áll. Ez a minimum minimuma, ezalatt nem létezik élet. Értelemszerűen tehát ez az a szint, amelytől messze el kell távolodnod minőségben.

Ehhez komoly energiát kell befektetned, főleg akkor, ha nem pár tucat terméket árulsz – ez azonban megtérül, részletesen kitérünk rá, pontosan hogyan. Lássuk az anatómiát: hogyan épül fel egy profin összerakott, 2017-ben is nem csak elfogadható, de kiváló minőségű termékoldal?


Kezdjük a tartalommal.


Szövegelj!


Talán nem sok értelmét látod, hogy minden egyes termékedhez termékleírásokat készíts, ennek azonban nagyon is megvan az értelme. Nem mindegy persze, hogy mit árulsz.

Az egyszerűbb eset, ha például autóalkatrészeket vagy hasonló termékeket árulsz – olyasmit, ami erősen funkcionális, nem az élvezeti értékéért vásárolják. Ebben az esetben a specifikációk persze nagyon is hasznosak a vásárló számára: innen fogja tudni, hogy pontosan azt a – mondjuk – alkatrészt vásárolja meg, amelyre szüksége van.

De mi van akkor, ha csak nagyjából tudja, mit keres? Ha nem biztos benne, mire való az adott elem?


Már egy néhány mondatos leírás is segítséget nyújthat a választásban: írd le, hogy az adott termék pontosan micsoda, mire használják, hogyan kell használni és így tovább. Adj érdemi információkat! Ezzel máris megerősítheted a vásárlási szándékot. Ezzel együtt nem is kell túlságosan sokat írnod, legalábbis termékenként – néhány száz karakterben is zseniális szövegeket hozhatsz létre, amelyek relevánsak és információgazdagok.


Mit tegyél, ha élvezeti cikkeket árulsz? Olyasmit, amit nem a funkcionalitása, hanem mondjuk a szépsége miatt vesznek meg?


Tegyük fel, hogy egy ruhawebboltot üzemeltetsz. Hacsak nem egy amolyan furcsán modern ruhadarabról van szó, amilyenek néha a kifutókon tűnnek fel, jó eséllyel a vásárlónak lesz elképzelése arról, hogyan használja a termékedet.

Ebben az esetben az élményt kell eladnod neki.

Ezt megteheted például a történetmesélés eszközével. Leírhatod, milyen érzés viselni a ruhát, hogy az miért különleges, hogy honnan származik. Lehetsz kreatív, szórakoztató – mind találkoztunk már nagy híroldalakon blogokból kiemelt cikkekkel, ahol hirdetések vagy termékek kreatív leírásait szemlézik: ez a színvonal a célod.

A keresőoptimalizálásban is segít

Triviális tény: a Google imádja a tartalmat, abból is a minőségi fajtát. Néhány odavetett specifikáció nem segít neked a SEO-ban, de a kreatívan megalkotott, hosszabb, egyedi termékleírások már igen. Ha figyelsz arra is, hogy egy-egy (és szigorúan nem több) gyakori keresőkifejezés, kulcsszó is helyet kapjon ezekben, még jobb.

Egy kép nem kép

Egyetlen kép soha nem elég a meggyőzéshez. Ha valaki pontosan tudja mit keres és ismeri is a terméket, vagy ha nagyon nagy szüksége van rá, akkor megrendeli ez alapján is – de te azt szeretnéd, ha a tétovázók is a vásárlás mellett döntenének.

A vásárló szereti kezébe fogni, megvizsgálni az árut. Beleszagolni a boltban a testápolóba, felpróbálni a ruhát, megnyomkodni a zsömlét. Ez biztonságérzetet ad.

Amíg a virtuálisvalóság-alkalmazások megfelelő szintre nem fejlődnek az egyetlen lehetőséged, hogy hasonló hatást érj el, ha minél több vizuális segítséget adsz.

Írtunk már erről korábban, de megéri újból hangsúlyozni: használj nagy felbontású, profin elkészített termékfotókat, amelyek minden lehetséges szögből bemutatják az árut. A cél az, hogy a vásárló szinte a kezében érezze az árut: tudja mekkora, milyen lehet a tapintása és így tovább.

Adj meg minden információt

Tudod, a vásárlók nagy hányada miért hagyja el a kosarát a tényleges vásárlás előtt? Nyilván - mivel olvasod a blogunkat -, de most felidézzük: mert bizonyos információkkal nem a megfelelő helyen szembesül.

A legjobb példa erre, hogy csak a fizetésnél, a legutolsó oldalon derül ki, hogy mennyi a szállítási költség.

Az ilyesmit már a termékoldalon fel kell tüntetned, nem hallgathatsz el egyetlen fillért sem. A plusz információ egyetlen esetben sem rossz. Ha emiatt már a termékoldalon eláll a vásárlástól az érdeklődő, megkíméled a csalódástól (és magadat az arcvesztéstől, hogy negatívan ítéljenek meg, mert trükközni próbáltál), de az is lehet, hogy éppen emiatt határozza el magát, jön rá, hogy pontosan azt az adott terméket keresi.

Még egy kis tartalom

Vezetsz blogot? Készítesz „így használd” videókat? Kreatív letölthető útmutatókat?

Ha igen, akkor ezeket mindenképpen hivatkozd a termékoldalon, mert ezzel is alaposabban be tudod mutatni az árut a hezitálóknak, több esélyed adódik a meggyőzésre. Ha nem készítesz ilyeneket, érdemes elkezdeni, mert a tartalmaid a népszerűsítésben is segítenek.

És most lássuk, hogyan kellene kinéznie egy termékoldalnak.

Dizájn csak diszkréten

Ne tereld el a felhasználó figyelmét – irányítsd azt.

Felesleges látványos vizuális megoldásokat, rezgő-mozgó elemeket, gifeket alkalmaznod az oldaladon, a külcsín ugyanis – amíg egy szint alá nem ereszkedik – nem számít. A látogatód a termékre kíváncsi, nem arra, hány lebegő navigációs elemet tudsz percenként a látóterébe úsztatni.

Tartsd tehát a minimumon a zavaró tényezőket. A termékfotók, a szövegeid vonzzák magukra a tekintetet, minden más diszkréten várja ki a sorát.

Felület: gondolkodás nélkül

A CTA-id legyenek könnyen felismerhetőek (a háttérrel kontrasztos szín, nagy méret), de ne rikítóak. Gondold el, te hol keresnéd ösztönösen a kosárba gombot (még jobb, ha másokat is megkérdezel, hőtérképes esettanulmányokat olvasol), és pontosan oda rakd.

A lényeg, hogy ne akadályozd, hanem segítsd a vásárlódat. Eszedbe se jusson például a kosár tartalmát máshová tenni, mint a jobb felső sarokba, mert mindenki ott fogja elsőre keresni, és kiesik a ritmusból, megzavarodik, ha keresgélnie kell.

Ez vonatkozik minden navigációs elemre. Nem elég feltöltened a sok fotót, úgy készítsd el a felületet, hogy a felhasználó rögtön értse, kinagyíthatja, adott irányba forgathatja azt.

Extrák

Ha valaki el akarja hagyni az oldaladat, ha el akar navigálni vásárlás nélkül, ne hagyd. Ha a rendszer érzékeli, hogy az egér a jobb felső sarok felé tart, dobj egy ablakot a képerőnyre, amiben jelzed, hogy ha most azonnal megveszi a termékedet a vásárló, X százalék kedvezményt, ingyenes szállítást vagy valami mást kap. Bírd rá a vásárlásra még ott helyben!

Figyelj arra is, hogy jó ajánlatokat mutass. Nem a kedvezményről van szó: ha egy adott terméket gyakran vásárolnak együtt egy másikkal, akkor tüntesd fel ezt, juttasd eszébe a vásárlónak, hogy a kenyérhez vaj is kell majd. (Igen, az offline kereskedelemben emberemlékezet óta alkalmazott fogások online is átültethetők.)

Ennyi az egész?

Nagy vonalakban vázoltuk fel a jó termékoldal jellemzőit – ennél többet aligha tehetünk, hiszen minden eset más.

Mindehhez szükséged lesz nem kevés időre és tehetségre – jó szöveget, dizájnt kell alkotnod, könnyen használható felületet. Biztos, hogy több szakember együttes munkájának gyümölcse lesz az az oldaltemplate, amely a legmagasabb konverziós arányt eredményezi majd.

De ha követed az iránymutatásunkat, többszörösére növelheted a vásárlók arányát az áruházadban.

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk