Hatékony Online Marketing a Felhőkarcoló Technika Segítsével
Hatékony Online Marketing a Felhőkarcoló Technika Segítsével

 

Online marketing tanácsadóként munkanapjaim egy részét ügyfél kérdéseket megválaszolásával töltöm. Nagyvállalatoknál és startup cégeknél az alábbihoz hasonló kérdések általában magas szaktudást igényelnek.

“Miképpen tudnánk újraformálni az értékajánlatainkat annak érdekében, hogy jobb legyen a kapcsolatunk a közönségünkkel?”
“A CTA a landing page alján legyen inkább vagy a tetején legyen?”
“Hogyan tehetnénk jobbá a mobil oldalainkat a jobb konverzió érdekében?”

A kis- és közepes méretű vállalkozásoknál sokkal szélesebb körű szempontokat kell figyelembe venni. Itt az alábbiakhoz hasonló kérdésekkel találkozom:

“Milyen típusú tartalmat publikáljunk és milyen gyakran? ”
“Mely inbound csatornára figyeljünk elsősorban? ”
“Melyik a leginkább költséghatékony tartalom stratégia, amit választhatunk?”
Az utóbbi években úgy látom, hogy a kisebb vállalkozásoknál előforduló leggyakoribb kérdés a következő: “Mi legyen a prioritás?”. Ami elsősorban arra utal, hogy szűkös költségvetés mellett kellene olyan eszközt illetve stratégiát felállítani, amellyel a legnagyobb hasznot, növekedést tudják realizálni. Éppen ezért mai cikkemnek is ez lesz a témája, vagyis melyik az egyik leghatékonyabb online marketing stratégia kisvállalkozások számára.

Havi egyszeri felhőkarcoló technikával létrehozott tartalom

A tartalommarketing már évek óta divatban van. Nincs hiány cikkekből, riportokból, tanulmányokból ami pontosan mutatja, hogy a marketing ezen formája mennyire hatékony a vállalkozások számára. És valóban, a helyes stratégia kiválasztásával a tartalom marketing hosszú távú megtérülést eredményez a vállalkozások számára.

Tapasztalataim alapján ugyanakkor azt látom, hogy a legtöbb vállalkozás teljesen tanácstalan azt illetően, hogy mi is jelent pontosan a “helyes stratégia”.

A legtöbb ember sajnos az alábbiakat érti tartalom marketing stratégia alatt:

Készíts egy 300 szavas blog cikket hetente egyszer
Oszd meg a cikket a Facebook-on
Alkalmazz felugró ablakokat a feliratkozók gyűjtésére
Amennyiben már 2008-ban belekezdtél a tartalom marketingbe, akkor mostanra már jó pozícióban lehetsz, mivel ennyi év alatt nagyszámú követői bázist lehet kiépíteni. Ha 2013-ban vagy később szálltál be a játékba, akkor meglehetősen keveset láthatsz a beruházás megtérülésből, mivel néhány év itt sajnos viszonylag keveset számít.

Miért nem elégséges pár száz szavas bejegyzéseket írni?

Azért, mert mindenki ezt csinálja. Több mint 2 millió új blogbejegyzés kerül ki az internetre minden egyes nap és ez a szám csak növekszik. Hetente 300 szavas bejegyzések írása csak akkor működik, ha egyedül te írsz egy adott témában, de amennyiben több száz másik weboldallal kell felvenned a versenyt, akkor ez a fajta tartalomstratégia hatástalan, egyszerűen eltűnsz a háttérzajban.

Akkor mi a teendő?

Megfontolandónak tartom Brian Dean stratégiáját, aki felépítette a Backlinko.com-ot. Azt az oldalt, aminek 119ezer megtekintése van havonta.

Ez a stratégia véleményem szerint a leghatékonyabb tartalom marketing stratégia, amit most 2018-ban használni lehet. Íme a módszer főbb elemei:

Havonta csak egy blogbejegyzést igényel
Egyidejűleg építi a SEO- t és a közösségi oldalak forgalmát
Teljes mértékben megkönnyíti az e-mail lista építést
A leggyorsabb módja annak, hogy rangsoroljon versenyképes piacokon
Brian abban a SEO témában sikeres, ami az egyik legjobban telített, legversenyképesebb piac az USA-ban. Nála és számos más területen is ez a stratégia működött a leghatékonyabban.

Nézzük meg közelebbről mit is tartalmaz ez a stratégia. Kövesd havonta a következő lépéseket:

Határozd meg egy olyan 2- 4 szavas kereső kifejezést, amelyet meg szeretnél megcélozni
Keresd meg a kulcsszóhoz tartozó legkeresettebb létező tartalmat
Csinálj valami hasonlót, de 2-3-szor jobbat
Minden írással eltöltött óra után, tölts 4 órát annak a reklámozásával

Ennyi az egész! Nézzük meg kicsit közelebbről az egyes lépéseket:

1. lépés: Határozz meg egy kulcsszót  

Az egyik legnagyobb probléma, amit a modern tartalom marketingben látok, az a jó tartalom és a jó keresőoptimalizálási stratégia megkülönböztetése.

A legtöbb marketingszakember még mindig a klasszikus kulcsszó zsúfolásos (keyword stuffing) stratégiát követi annak reményében, hogy organikus találatokat kapjon.  Ezek a szakemberek nagyon rossz minőségű tartalmakat írnak vagy készíttetnek, amiket valójában senki sem fog elolvasni.

A másik oldalon vannak a tartalommarketingesek, akiknek sejtelmük sincs a keresőoptimalizálásról. Ők olyan jó minőségű cikkeket akarnak létrehozni, amiket az emberek megosztanak, de nem veszik figyelembe azokat a seo faktorokat, amelyek az organikus találatokból jövő hosszú távú előnyöket jelentik.

A gyors és fenntartható növekedés érdekében mind a kettővel számolni kell. Szükség van jó, megosztható tartalomra, ami ráadásul a Google algoritmusaiba is bekerül.

A legjobb módszer erre, ha a tartalomkészítést a kulcsszavak kiválasztásával kezded.  Kezdésnek 2-3 kulcsszó is elegendő, de a legtöbb weboldal valószínűleg inkább 3- 4 szavas kifejezések alkalmazását igényli majd.

Brian Dean képes volt arra, hogy a Backlinko.com cikke egy elképesztően versenyképes kulcsszóra („link building”) a keresőben a negyedik helyre kerüljön.  A sikert annak köszönhette, hogy a tartalmi stratégiáját arra a bizonyos kulcsszóra építette.

2. lépés: Találj sikeres tartalmat

A következő lépés az, hogy találj egy olyan tartalmat, ami már sikeresen teljesített az adott piacon. A  „sikeresség” alatt azt értem, hogy milyen a közösségi oldalakon a megosztottsága és a keresőkben milyen pozíciója van. A legkönnyebb módja ennek, ha egyszerűen beírod a kulcsszót a Google- be és megnézed, mit hoz fel találatnak.

Nézzük például a „landing page készítés” kifejezést és nézzük milyen találatokat hoz fel rá a Google. Érdemes az első 10-20 találatot alaposan végigolvasni és kijegyzetelni milyen hosszú a cikkek szövege, hány példát, szoftver, technikát, előnyt mutatnak be.

Következő lépésként az Ahrefs segítségével megnéztük, hogy az adott témában melyek azok a cikkek, amelyek a legtöbb közösségi megosztást generálták és utána ezeket is kielemeztük hosszúság, tartalom, nyelvezet, felhozott példák alapján.

A kapott eredmények alapján már pontos képet kaphatunk arról, hogy mi az adott kulcsszóra a konkurenseink milyen tartalmakat készítettek.

3. lépés: Készíts valami sokkal jobbat

Miután beazonosítottuk azt a cikk típust, amelynél jobbat fogunk készíteni, nekiláthatunk egy jobban írni nála. Sokkal jobbat.

Egy korábban publikált cikknél egy jobb cikk készítésének módja, az úgynevezett felhőkarcoló technika. Az elnevezés onnan jön, hogy ha fel akarod hívni magadra a figyelmet, valami lényegesen jobbat kell készítened pont úgy, ahogy a felhőkarcolók a többi épület fölé magasodnak.

Nincs legjobb univerzális módja annak, hogyan kell jobbat csinálni, de ha betartod a következő lépéseket, az segíthet:

Készítsd hosszabbra
Tartalmazzon több példát
Áss mélyebbre a témában
Adj hozzá képi vagy videós tartalmat
Tartalmazzon több esettanulmányt
Adj hozzá valamilyen eszközt vagy interaktív részt
Ebben a lépésben csak arra kell koncentrálnod, hogy a konkurenseknél jobb cikket készíts. Nem csak egy picivel jobbat, hanem lényegesen jobbat.

4. lépés: Reklámozás

Sok marketing szakember már megtanulja az első három lépést és minden egyes hónapban azt látom, hogy be is tartják. Elvégzik a kulcsszó kutatást, kielemzik a konkurens tartalmakat és cikket is írnak ez alapján felhőkarcoló technikával. A tartalom marketing promóciós oldaláról azonban megfeledkeznek.

Amennyiben Backlinko-hoz hasolóan kirobbanó eredményt szeretnél kapni, akkor a teljes időd 80%- át a tartalommarketing reklámozására kell fordítanod. Ez azt jelenti, hogy 4 órát kell fordítanod a cikk népszerűsítésére minden egyes óra után, amit a tartalom elkészítésére fordítottál. Ez az egyetlen módja annak, hogy megkapd a hatásos végeredményt! A tartalom reklámozása szorgalmat és némi kreativitást igényel. Itt vagy néhány ötlet az elinduláshoz:

Idézz az iparág főbb szakembereitől az írásodban és tudasd is ezt velük
Keress olyan linkeket, amik már nem működnek, majd ajánld a saját tartalmad a helyettesítésére
Oszd meg a tartalmadat fórumokon
Oszd meg a tartalmad Facebook- on, Google+- on és Linkdin oldalakon
Küldd el cikked a főbb szakmai portáloknak
Sok sikert kívánok!  :)

 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk