Google Shopping: Tartsd Kezedben az Irányítást!

google-shopping-tartsd-kezedben-az-iranyitast.png

Most, hogy már a főbb beállításokat elvégezted és már néhány optimalizálási lehetőséget is kipróbáltál, bevethetjük magunkat a mélyvízbe. Az ajánlattételi stratégia kialakítása nagyfokú precizitást igényel és sok tényező befolyásolja a hatékonyságát. Úgyhogy most vegyünk egy nagy levegőt és kezdjük is!

Támogasd a hasznot hozó termékeid

Amikor felállítod a kampányod struktúráját és különböző termékcsoportokba rendezed termékeid, gondold végig azt is, hogy melyek azok, amelyek több és melyek azok, amelyek kevesebb hasznot termelnek vállalkozásodnak. A Shopping-kampányokban lehetőséged nyílik az ajánlatok, termékek vagy termékcsoportok szintjén történő módosítására, így kiemelheted azokat, amelyek jól konvertálnak és hátrébb sorolhatod a gyengébben teljesítő termékeket.

Könnyítsd meg a dolgod automatikus ajánlattétellel!

A Google a többi hirdetési formátumhoz hasonlóan, automatikus ajánlattételi eszközökkel tudja segíteni munkád. Ezeket megadhatod aszerint, hogy milyen célra fókuszálsz a kampányodban. Tudjuk, hogy sokkal biztosabb, ha a saját kezedben tartod az irányítást, azonban érdemes egy próbát tenned ezekkel a stratégiákkal. Optimalizálj az ajánlatok terén is! Állíts be standard ajánlatokat vagy egyedi termékajánlatokat. Rajtad áll, hogy az aktuális helyzetben mit látsz előnyösebbnek. Végrehajthatsz itt is tömeges műveleteket nagy mennyiségű termék esetén, de szezonális vagy speciális ajánlatokat is tehetsz egy-egy termék esetében. Ez a termékcsoportokra ugyanígy vonatkozik, ezeket is kezelheted a fenti módon. Emellett érdemes akár az intelligens licitálást (ECPC) is igénybe venned.

Adj ajánlat módosítókat a földrajzi célzásodhoz!

Vizsgáld meg, hogy a célzott területek közül melyek  generálnak nagyobb, és melyek kisebb forgalmat számodra. Fontos, hogy ne egy teljes országot adj meg célzásként, hanem bontsd le régiókra, városokra vagy kerületekre a célzott terület nagyságától függően, mivel így pontosabb képet kaphatsz a kampányod teljesítményéről és könnyebb optimalizálni is azt. Így kizárhatod a nemkívánatos helyeket vagy módosíthatod az ajánlatokat, hogy a jól konvertáló helyeken jobban tudd pozícionálni magad.

ISO kampányok

Az ISO Shopping kampányok lehetőséget kínálnak egy új szintre való lépésre. Ha kirpóbálnád ezt a kampánytípust, három nagyon fontos kulcs kifejezést jegyezz meg: priorizálás, negatív kulcsszavak és licitálás. Azt már a kereső hálózati hirdetéseknél is láthattad, hogy bizonyos keresési kifejezések esetén a különböző egyezési típusok esetén más-más eredményt kapsz. Ez itt is nagyon fontos, illetve az, hogy hasonló módon a hosszabb kulcsszavaknál jobb konverziós arányt érhetsz el bizonyos kulcsszavakkal. Ennél a kampánytípusnál fontos szerephez jutnak a negatív kulcsszavak, így még relevánsabbá válnak hirdetéseid és fontos megemlíteni azt is, hogy ennek a kampánytípusnak az előnyeit nemcsak te szeretnéd kiaknázni, így mivel a verseny is egyre szorosabb, az ajánlatok mértéke is magasabb szinten mozog, mint a hagyományos hirdetéseknél.

GTIN - növeld a potenciált már az alapoknál!

A GTIN vagy magyarul globális kereskedelmi cikkszám megadása már alap a termékek felvétele során, azonban ez hatalmas előnyt is kínál, mivel ez az azonosító még relevánsabbá teszi hirdetéseidet a különböző lekérdezéseknél. Két esetben lehet ez érdekes számodra: az egyik, ha olyan terméked van, amelyet nagy gyártók vagy forgalmazók is hirdetnek az oldalukon, a másik, ha egy egyedi termékkel próbálsz terjeszkedni a piacon. Mindkét esetben növelheti a potenciált ennek a kihasználása.

Ami már közhelynek számít: figyeld a konkurenciát!

A korábbiakhoz hasonlóan itt is érdemes átemelni a kereső hálózati kampányokból az aukcióstatisztika ellenőrzését és általában a konkurencia figyelését. Akkor tudsz versenyképes maradni, ha jól tudod magad pozicionálni a piacon, így nagyon fontos, hogy képben legyél azzal, versenytársaid hol állnak, milyen irányba haladnak, illetve általában az adott régióban vagy országban milyenek a piaci viszonyok a hirdetések terén. Emellett javasoljuk, hogy ne állj itt meg, és a különböző szegmenseket, hozzárendeléseket és általában az elérhető adatokat folyamatosan monitorozd és tedd meg a megfelelő lépéseket az optimalizáláshoz!

Még rengeteg lehetőség áll előtted, hogy tökélyre fejelszd Shopping kampányod, azonban szerettünk volna ezekben a cikkekben pár nagyon fontos részt kiemelni, amellyel növelheted a relevanciát és eredményességet kampányodban. Ne feledd, ha bármilyen kérdésed felmerülne, vagy szeretnél szakértő segítséget igénybe venni a kampányfelállításban vagy kampánykezelésben, ránk számíthatsz! Keress meg bennünket projekteddel és hozzuk ki belőle együtt a legtöbbet!

          

 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk