A Google Shopping-kampány Optimalizálásának Első Lépései

 

a-google-shopping-kampany-optimalizalasanak-elso-lepesei.png

Népszerűsítsd az interneten, illetve a helyi üzletben árusított termékeket, növeld webhelyed vagy üzleted forgalmát vagy érj el komolyabb érdeklődőket - erre hív fel minket a Google Shopping a Google saját megfogalmazásában.

Ez eddig egészen egyszerűnek és kifejezetten csábítónak hangzik üzletvezetőként vagy értékesítőként. De mik a legfontosabb szempontok, ha belevágnánk, és mi fog segíteni kitűnni a tömegből? Számos cikk található - akár magyar nyelven is - az interneten, ami segít a kezdeti lépésekben és a témában való eligazodásban. Így a fókuszt arra szeretnénk helyezni ebben a cikkben, hogy melyek azok a tényezők, amik fontos szerepet játszhatnak abban, hogy élre kerülsz vagy a süllyesztőben végzi a hirdetésed. Ha ezeket a szempontokat figyelembe veszed, már jó úton haladsz az eladásaid növelése és a márkaismertség felé.

Annyi biztos, a Google Shopping számos lehetőséget biztosít a terméked megjelenítésére és megfelelő optimalizálással és az előnyök kiaknázásával sikert érhetsz el. Nézzük tehát, milyen finomhangolásokat érdemes elvégezned Google Shopping kampányodon.

Tökéletesítsd a címeket

Google Shopping-kampányod csiszolását legjobb, ha a címekkel kezded. A címek optimális hosszúsága 60 karakter körüli és tartalmaz minden fontos információt, ami a termékeddel kapcsolatban számításba jöhet. Itt vedd figyelembe az iparági sajátosságokat, hiszen a különböző ágazatokban más-más adat számít kulcsfontosságúnak a termékekkel kapcsolatban. Miért fontos ezzel precízen foglalkoznod? Azért, mert a Google Shopping nem kulcsszavakat, hanem termék információkat használ arra, hogy eldöntse, megjelenítse-e a hirdetésed. Ebben is vannak trükkök, amiket elsajátítva még nagyobb eséllyel jelenik meg terméked, de ezekről a későbbiekben beszélünk még. Ami fontos, hogy a címben szereplő információknak tökéletesen tükrözniük kell a weboldaladon található termék információkat. Legjobb, ha a fontosabbakat minél előrébb helyezed el a címben, így a márkát, attribútumokat, gyártói cikkszámokat, stb. Emellett végezz kutatást, hogy megtudd, mely szókombinációk teljesítenek jól, illetve a versenytársakat elemezve is inspirálódhatsz.

Van képed hozzá? :)

A Google Shopping hirdetések szerves része a kép. Ezért nagyon fontos, hogy a Google minimumkövetelményeinek megfeleljenek, és azt mutassák meg, amire a vásárló kíváncsi a termékeiddel kapcsolatban. A bevált gyakorlat az, hogy fehér háttérrel és a lehető legnagyobb felbontásban készült termékkép kerül megjelenítésre. Ez egyértelmű és jó minőségű betekintést nyújt a termék megjelenésébe. Bizonyos esetekben - például a különböző viseleteknél - praktikus modellen is bemutatni, hogy termék hogyan fest majd a valóságban. Legtöbb esetben azonban az első megoldás javasolt. Kerüld a vízjelek, egyéb feliratok használatát a képeken. Ha fontosnak tartod, hogy a terméked több szögből is megjelenítésre kerüljön, hozzáadhatsz több képet is a hirdetésedhez, azonban az első mindig az legyen, ami legegyértelműbben jeleníti meg terméked. Azért kell törekedned arra, hogy megfelelő minőségben biztosítsd a képeket, mert ha hiányzik vagy nem teljesíti a követelményeket, a Google nem fogja megjeleníteni a hirdetésed.

Optimalizáld termékleírásaid

Hirdetéseidhez akár több ezer soros leírásokat is megadhatsz, de ezeknek valószínűleg csak töredékét olvassák el a potenciális vásárlók. Itt bemutathatod a terméked fontosabb jellemzőit, amelyek segítenek abban, hogy hirdetésed a Google és a felhasználók szemében is még relevánsabb legyen. Emellett a terméket keresők számára megkönnyítheted a döntést azáltal, hogy a termékedet már szinte az első pillanatokban megismerhetik. Tartsd szem előtt, hogy mind a címek, mind a leírások jól átgondolt és valóban hasznos információkat tartalmazzanak!

Kulcsszavak, avagy a nagy fejtörés okozói

A Google Shopping esetében figyelembe kell venni, hogy ez nem ugyanazzal a metodikával dolgozik, mint a keresőhálózati hirdetések. Ha ugyanúgy gondolkodsz mindkettőről, sok többletmunkát adsz magadnak amellett, hogy az eredmények elmaradoznak. Ahogy már fent is olvashattad, a Shopping-hirdetések esetén a cím, termékleírás és kép kombinációja a legfontosabb szempont a rangsorolásnál. Azonban, elhelyezhetsz kulcsszavakat a hirdetéseidben, hogy segítsd alapvetően és főleg az általános - nem márka vagy termékspecifikus - keresésekre történő megjelenítést. Mit jelent ez? Vannak bizonyos, például a “legjobb”, “minőségi”, “megfizethető”, stb. kifejezések, melyek igen népszerűek, de egy hagyományos termékleírásban nem szerepelnek. Ezek hozzáadásával megkönnyítheted, hogy az érdeklődők megtalálják üzleted és felkeltsd azok figyelmét, akiknek nem konkrét elképzelésük van egy általuk keresett termékről. Ugyanakkor, a kulcsszavak elhelyezésénél ügyelj rá, hogy a kampányod felépítése ne ezeken alapuljon, hanem termékkategóriákat alkalmazz. Legyen a kampányod felépítése letisztult, megtervezett és tükrözze a webshopod vagy üzleted struktúráját. A kulcsszavakat ennek kiegészítőjeként alkalmazd és ne ezek alapján bontsd fel kampányod, így könnyen kezelhető és a trendeket követő kampánnyal rendelkezel majd.

Legyen versenyképes árazásod

Az ár kétélű fegyver. Jelezheti, hogy prémium terméket kínálsz és jelezheti, hogy a földtől teljesen elrugaszkodtál az árazást illetően. Ahhoz, hogy meg tudd szólítani a potenciális vásárlókat, mindig mérd fel, hogy a piacon hol állsz az árversenyben. Ez nem azt jelenti, hogy veszteségesnek kell lenned, hiszen a minőségi szolgáltatás, illetve minőségi termékek megérdemlik, hogy ehhez mérten legyenek megfizetve. Viszont, ha a konkurencia ugyanazt a terméket akár pár száz vagy pár ezer forinttal olcsóbban kínálja, és hasonlóan jó kondíciók várják a vásárlót a webshopban vagy üzletben, mint nálad, simán előfordul, hogy átpártolnak hozzá veled szemben. Legyél ebben következetes és naprakész, hogy versenyképes maradhass hirdetéseiddel.

Mutasd mid van!

Minél szélesebb termékpalettával dolgozol, annál több vásárlót érhetsz el. Az még nagyobb potenciált jelent, ha a fizikai üzleted készleteit is összehangolod a Merchant Centerrel. Ha szeretnéd hirdetéseid kordában tartani, a termék előrébb vagy hátrébb sorolásával például költséget takaríthatsz meg. Az ajánlattétel korrigálásával így támogathatod a jobban teljesítő és elrejtheted a kevésbé teljesítő termék-hirdetéseid. Ezt a későbbiekben, egy következő cikkben részletesebben kifejtjük majd.

Legyenek naprakész információid

Az árazás mellett a szállítási és egyéb információknak is frissülniük kell nemcsak a weboldaladon, hanem a Google Shopping-hirdetésekben is. Emellett győződj meg, hogy a hirdetéshez kötődő URL-címek a megfelelő és működő weboldalra visznek. Ez egyrészt azért fontos, hogy vásárlóid megfelelően tájékozottak legyenek - így nem érheti őket meglepetés az árváltozásokkal vagy szállítási feltételekkel kapcsolatban. Másrészt a Google is szigorúan veszi az ilyen mulasztásokat és nagy kockázatot vállalsz ennek mellőzése esetén. Építsd a bizalmat meglévő és leendő ügyfeleidben azzal, hogy odafigyelsz rájuk (például a megfelelő tájékoztatással)!

Kategorizálj és címkézd fel termékeid online is

A Google lehetőséget ad a termékek kategóriákba sorolására, amely megkönnyíti a kereséseket és még relevánsabbá teszi a hirdetéseid. A hivatalos termékkategóriákat a Google Termék Taxonómia (GPC) tartalmazza, ezzel összehangoltan adhatsz meg különböző terméktípusokat. Ezzel is növelheted esélyed a megjelenésre. Emellett hozzáadhatsz termékeidhez egyedi címkéket, mint szín, anyag, stílus vagy méret, a terméktől függően. A hirdetésed relevanciájának szempontjából ez is egy nagyszerű optimalizálási lehetőség.

Nos, a legalapvetőbb optimalizálási lehetőségekből bemutattunk jó párat, amiből kiderül, hogy apró finomításokkal vagy kis odafigyeléssel mennyivel hatékonyabbak lehetnek Shopping-kampányaid. Fontold meg ezeket a lehetőségeket és akár építsd be őket már ma hirdetéseidbe! Ha egyedül nem mersz nekivágni, keress meg bennünket bátran és segítünk a kampányod stratégikus létrehozásában, kezelésében vagy optimalizálásában!

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk