A Facebook-hirdetésekről szakszerűen

Noha 2006 óta lehet hirdetni a Facebookon, számos variáció kipróbálása után 2007 végén indult el az a hirdetési rendszer, ami mai napig folyamatosan fejlődik.  2009-ben vezették be a nyelvi és földrajzi célzást, 2010-ben számos mérési lehetőséget építettek be a hirdetésekbe, 2011-ben bevezették a Sponsored Stories hirdetési formát, és a Facebook ajánlatokat. 2012-ben a Sponsored Results forma jelentette a legnagyobb újdonságot.

Ügynökségünk kínálatában megtalálható a közösségi médiás hirdetés is.

Alább röviden bemutatnám a Facebook által kínált lehetőségeket:

  • Ingyenes forgalomnövelés – Ez a Facebook oldal gondozását jelenti. Egy Facebook rajongói oldalnál nagyon fontos, hogy folyamatosan új és érdekes tartalom jelenjen meg, mely interakcióra buzdítsa a ”likeolókat”.  Emellett fontos kihasználni a Facebook által biztosított formátumokat, kérdéseket, képeket, videókat, eseményeket ”posztolni” az oldalon.
  • Fizetett hirdetések – Ha az oldala a fent említett tanácsokat követi, és sikeresen működik, érdemes elgondolkodni a Facebook hirdetéseken, így több rajongót szerezhetünk, több interakciót kezdeményezhetünk, vagy kedvezményeket hirdethetünk, ezáltal vásárlásra buzdítva a célközönséget. Egy kihalt Facebook oldalt nem érdemes hirdetni, a hirdetések csak a fent említettekkel együtt tudnak működni.

A fizetett Facebook hirdetéseknek több fajtája van, alábbiakban röviden bemutatnám őket:

  • Facebook Display Hirdetések – A Facebookon való böngészéskor a jobb oldalt megjelenő hirdetések, melyek képből, és szövegből állnak.
  • Promoted Posts – Az oldalunkat kedvelő, és az ő ismerősei news feedjében megjelenő fizetett hirdetések. Mivel a Facebook korlátozza az oldalunk posztjainak organikus megjelenését, ezért így biztosra mehetünk, hogy ”likeolóink” látják posztjainkat.
  • Facebook Ajánlat (Offers) – A Facebook oldalunkon létrehozhatunk ajánlatokat, melyekre ha rákattintanak, kapnak egy jóváhagyó emailt, melynek segítségével részt vehetnek az általunk meghirdetett kedvezményben. Ez meg is fog jelenni a felhasználó idővonalán.
  • Sponsored Stories – A Facebook hirdetések alatt láthatunk ismerősöket, akik ott voltak, megvették, kedvelték a hirdetett oldalt/eseményt/kedvezményt. Ezeket hívjuk Sponsored Storiesnak, amik tulajdonképpen egy fajta közösségi bővítménnyel ellátott Facebook Display hirdetések.

Számos lehetőség nyílik tehát a világ legnagyobb közösségi hálózatán a hirdetésre. Az SRG Group szívesen segít önnek a közösségi médiás stratégia kialakításában, kivitelezésében, illetve a hirdetések képi anyagának elkészítésében. Keressen minket bátran, első alkalommal egy ingyenes felmérést, szaktanácsadást biztosítunk!

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk