SEO

3+1 SEO tipp, ami segít abban, hogy Magento áruházadat a Google is szeresse

A keresőoptimalizálás az online marketingstratégia olyan, fontos eleme, melyet ma már egyetlen webáruház-tulajdonos sem hagyhat figyelmen kívül. A legtöbb felhasználó számára ugyanis a Google a legbiztosabb kiindulópont abban az esetben, ha problémái megoldására egy bizonyos terméket vagy szolgáltatást keres.

Éppen ezért, ha nem követed a SEO trendeket, könnyen meglehet, hogy versenytársaid olyan gyorsan köröznek le, hogy észre sem veszed. Annak érdekében, hogy ez véletlenül se történhessen meg, most hoztunk 4 tuti keresőoptimalizálási tippet, melyet minden Magento alapú webshop tulajdonosának érdemes stratégiája kidolgozása során alkalmaznia!

Mindig használd a legújabb Magento verziót

A legtöbb nyílt forráskódú rendszerhez hasonlóan időről időre a Magento is frissül. Sok webshop-tulajdonos azonban úgy gondolja, hogy ha virtuális áruháza a jelenlegi verzióval is jól működik, nincs jelentősége annak, hogy az alapjául szolgáló motort frissítse. 

A frissítések elhanyagolása azonban rossz döntés lehet. Egyrészt kiberbiztonsági szempontból sem előnyös, másrészt pedig azért sem, mert az újabb verziók általában számos fejlesztést tartalmaznak, a hibák javításától kezdve egészen a Magento SEO teljesítménynöveléséig. 

Éppen ezért egy régebbi verzióval működő webshop máris hátrányban indul a Google helyezésekért folytatott versenyben, és akár kulcsszavak és egyéb optimalizáltsági trükkök szempontjából kevésbé erős konkurensek is simán leelőzhetik.

Optimalizáld az URL-eket

Abban az esetben, ha még nem tetted meg, SEO szempontból hatalmas előrelépést jelenthet a termékek elérhetőségének optimalizálása. Az automatikusan generált, számsorokat tartalmazó URL-eket érdemes kerülni. Minél kevesebb kódot tartalmaznak ugyanis egy URL, a keresőmotorok annál inkább szeretni fogják azt. 

A felhasználókról már nem is beszélve, hiszen senki sem szeret ugyanis olyan, kilométere URL-hivatkozásokat látni, amelyek tele vannak számokkal és értelmetlen betűkkel.

A Magento rendszerében, az általános beállítások közt könnyedén megadhatod azt, hogy a termék/kategória kódok nem kerüljenek automatikusan hozzá az URL-ekhez. Ez a megoldás mind a látogatók, mind pedig a webshopokat feltérképező robotok számára egyértelműbb képet ad arról, hogy miről is szól egy adott oldal.

Kerüld az ismétlődő tartalmat

A duplikált tartalom olyan probléma, melyet a Google meglehetősen szigorúan kezel. Éppen ezért minden esetben érdemes elkerülni az olyan problémákat, mint hogy több termék ugyanazon termékleírással jelenjen meg a webshopodban, vagy hogy túl sok URL mutasson több azonos vagy nagyon hasonló tartalomra.

Magento webáruházak esetében duplikációnak számít az is, ha egy kategória aloldalon az ott található termékeket többféle szempont szerint is rendezhetik a felhasználók, és ezek mindegyike külön URL-t generál, hiszen ilyen esetekben ugyanaz a tartalom jelenik meg többször, külön URL alatt. Ennek megoldásához kifejezetten meg kell adnod a Google számára azt, hogy melyik URL számít mérvadónak az adott oldal számára. 

Ezt az úgynevezett canonical címkék kezelésének beállításával teheted meg, melyek segítenek abban, hogy a Google a tartalmaidat ne tekintse felsleges duplikációnal. Ezt a Store/Settings/Configuration/Catalog/Catalog/Search Engine Optimization menüpontban teheted meg.

Gondolj a képekre is

Sokan úgy gondolják, hogy a megfelelő optimalizáltsághoz elég, ha a szöveges tartalmat rácba szedjük. Ez azonban nem igaz, hiszen az illusztrációkra is gondolni kell. Egyrészt nem érdemes túlzottan nagyméret képeket használni, hiszen ez az adott oldal betöltését is akadályozza, másrészt pedig fontos, hogy a képfájlok neve se csak értelmetlen karaktersorokból álljon, hanem pontosan tükrözze, mi látható az adott illusztráción.

Ezen kívül az úgynevezett alt attribútumokra is figyelni kell, hiszen, amikor egy keresőmotor átvizsgálja webhelyet, nem látja, mi van az ott található képeken, kizárólag a szöveges tartalomra tud hagyatkozni. Az „alt text” megadása során mindig csak kisbetűt használj, szóközök helyett pedig kötőjelekkel válaszd el a kifejezéseket.

A képek optimalizálása egyszerűen és gyorsan megoldható a magento rendszerén belül, hiszen a fontos adatokat már feltöltés során is megadhatod, de később a Catalog/Products/adott termék/Images and videos elérési útvonalon is átírhatod őket. Fontos azonban, hogy egy adott kép nevét már a feltöltés előtt add meg, hiszen azt, ha már megtörtént a feltöltés, nem tudod majd módosítani.
 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk