SEO

3 ok, ami miatt a keresőoptimalizálás minden cég számára fontos

3 ok, ami miatt a keresőoptimalizálás minden cég számára fontos

Egy weboldal megszületését csodálatos dolog, hiszen látni azt, ahogy elképzeléseink és gondolataink formát öltenek remek érzés. Fontos tudni azonban azt, hogy egy jól megtervezett és profi felépítésű honlap önmagában még nem jelent garanciát a sikerre.

Az ugyanis, hogy mennyi látogatója lesz egy új webhelynek, ma már leginkább a nagy keresőmotorokon múlik, melyek algoritmusai egyre specifikusabb módon rendezik a találati listákat.

Éppen ezért most bemutatjuk neked azt, miért rendkívül fontos feladat a keresőoptimalizálás, és mik a legfőbb okai annak, hogy a SEO feladatokat érdemes a keresőmarketingben jártas szakemberekre bíznod!

A keresőoptimalizálás növeli a weboldalad látogatóinak számát

A keresőoptimalizálás legfontosabb funkciója, hogy segítsen weboldaladnak a nagy keresőmotorok (főként a Google) találati listájának az élén végezni. Ez nem tűnik nagy dolognak, azonban tudnod kell, hogy a piaci verseny erősödése és az egyre növekvő konkurencia minden vállalkozás számára egyre nehezebbé teszi, hogy a legrelevánsabb találatok közt végezzen.

Egy profi SEO szakember azonban minden cégnek segíteni tud abban, hogy a keresőmotorok algoritmusai a favoritok közt kezeljék, és látványosan megnövekedjen az adott webhely organikus elérése. 

Ehhez a megfelelő kulcsszavak használata már önmagában nem elég, napjainkban a jó helyezés komplex munka eredménye. Nem hiába kezelik a keresőoptimalizálást az online marketing külön ágaként, és nem véletlen, hogy egyre több szakember foglalkozik kifejezetten azzal, hogy segítsen a vállalkozásoknak talpon maradni az egyre élesedő piaci versenyben.

Segít a bizalomépítésben

A leendő vásárlók vagy potenciális ügyfelek annál jobban megbíznak egy márkában, minél gyakrabban találkoznak a nevével, vagy minél jobban ismerik annak arculatát. Ebben egyrészt nagy segítséget jelentenek a hirdetések, a fizetett reklámnál azonban jóval olcsóbb és hatékonyabb megoldást jelenthet a jól felépített keresőmarketing.

Ennek oka, hogy az emberek több mint 90 százaléka rákeres egy vállalkozás nevére a neten, mielőtt vásárolna tőle vagy épp üzleti partnerségre lépne vele. És a legtöbben megbíznak a Google-ban. Ha pedig weboldalunk a keresés első oldalán jelenik meg, abban az esetben a felhasználók azonnal tudni fogják azt, hogy egy hitelt érdemlő vállalkozásról van szó, mellyel egészen biztos, hogy nem bánják meg az együttműködést.

Kissé olyan ez, mint régen a szaknévsor, melyben csak az igazán megbízható cégek szerepeltek, és ha az embernek megbízható szakemberre volt szüksége, elég volt csak fellapoznia. A Google persze annyiból másabb, hogy bárki esélyt kaphat a megjelenésre, annak érdekében azonban, hogy az élre törjön, rengeteg fronton helyt kell állnia, és nemcsak hitelesnek kell lennie, de megfelelően optimalizált weboldallal és tartalmakkal is rendelkeznie kell.

A jó SEO segít a felhasználói élmény növelésében

Mint ahogy már említettük, a keresőoptimalizálás jóval összetettebb dolog annál, mint hogy tartalmaink felépítése során a megfelelő kulcsszavakat használjuk. Fontos, hogy egy weboldal felépítésének legalább annyira keresőbarátnak kell lennie, mint a rajta elérhető kontentnek. Ez a felhasználók, valamint a keresőmotorok szempontjából is lényeges.

A Google hihetetlenül intelligens algoritmusa ugyanis megtanulta értelmezni, hogy a webhelyek jó vagy rossz felhasználói élményt kínálnak-e. A pozitív felhasználói élmény éppen ezért elengedhetetlen abból a szempontból, hogy egy weboldal sikeres legyen. 

Az igazán jó SEO-s csapat tehát segít neked abban, hogy honlapod a motorháztető alatt, valamint megjelenését és felépítését illetően is rendben legyen, ezáltal pedig nemcsak a Google, de a keresőből oldaladra kattintó látogatók számára is szimpatikusabb legyen.
 

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk