Kérj tőlünk ajánlatot

Intro

Az ajánlatkérés ingyenes, nem jár semmilyen kötelezettséggel. 
Mire számíthatsz a form kitöltése után?
24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot és egy időpontot egyeztetünk veled egy személyes vagy online találkozóra, hogy részletesen megbeszéljük az ajánlatkérés tárgyát. A meeting után tudjuk elkészíteni ajánlatunkat amit a megbeszélést követő 5 munkanapon belül elkészítünk és megküldünk.

Bal
Kozep
Jobb
Outro

24 ÓRÁN BELÜL FELVESSZÜK VELED A KAPCSOLATOT!*

*munkanapokon

Kérj tőlünk ajánlatot

Mesterséges intelligencia és tartalomgyártás: átveszi-e a hatalmat az AI?

Mesterséges intelligencia és tartalomgyártás: átveszi-e a hatalmat az AI?

A minőségi tartalomgyártás a legtöbb honlaptulajdonos számára fontos feladat. A gyakran frissülő kontent ugyanis nemcsak a látogatókat vonzza jobban, de a Google találati listáin is előkelőbb helyezést garantál. Nem mindenkinek van azonban ideje, kapacitása arra, hogy folyamatosan új, releváns tartalommal álljon elő.

Éppen ezért egyre többen igyekeznek kihasználni a napjaink modern technológiájában, az automatizálásban és a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket. Nemcsak az idegen nyelvű tartalom fordítása, de az új, egyedi tartalom kreálása során is.

Ez azonban nem feltétlenül jó ötlet, több okból sem. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, hogy miért érdemes óvakodni az AI által kreált kontent alkalmazásától.

Ha jó tartalmat gyártunk, a Google a barátunk

Az elmúlt években egyre több olyan megoldás jelent meg a piacon, amelyek a gépi tanulás segítségével teszik könnyebbé a mindennapokat. Egy ideig például a gyakori kérdéseket egyszerűen és gyorsan megválaszoló chatbotok jelentették a modern ügyfélszolgálat netovábbját. De a gépi tanuláson alapuló megoldások napjainkban is tovább hódítanak, és főként a mindennapos munkafolyamatok automatizálásában játszanak nagy szerepet.

Sokak számára talán az sem újdonság, bizonyos applikációk és weboldalak elsődleges feladata az, hogy a mesterséges intelligencia alkalmazásával tegyék könnyebbé a tartalomgyártók feladatát. Ez elsőre nagyon jól hangzik, hiszen egy vállalkozás hatékony vezetése mellett sokaknak komoly kihívást jelenthet hétről hétre újabb, értékes kontenttel előállni. 

Fontos azonban kiemelnünk, hogy a tartalom szempontjából sosem a mennyiségen, sokkal inkább a minőségen kell, hogy legyen a hangsúly. Ennek tükrében pedig sajnos az automatikusan generált kontent egyáltalán nem jó megoldás. Hogy miért? Egyrészt azért, mert a látogatók számára egy AI által generált bejegyzés nem képvisel valódi értéket. Az ilyen jellegű tartalom nehezen olvasható, és a fontos kulcsszavakon kívül általában nem tartalmaz érdemleges információt sem. Egy automatikusan létrehozott szöveg esetében ugyanis a források ellenőrzése is kívánnivalót hagy maga után. 

Másodsoran pedig azért, mert a Google webspam algoritmusa szinte azonnal felismeri az ilyen módon készült cikkeket és spamnek nyilvánítja őket. Ami együtt jár azzal, hogy a publikáló weboldalt büntetésben részesíti.

AI által készült fordítás: ez is tabu?

Sok olyan weboldal akad, amely a nagyobb elérés érdekében idegen nyelven íródott tartalmat fordít le magyar nyelvűre. A munkát azonban sok esetben nem fordító végzi, hanem mesterséges intelligencián alapuló fordítóprogram. 

Ez elsőre jó ötletnek tűnik, már csak azért is, mert a gépi tanulás segítségével az ilyen jellegű applikációk az elmúlt években rengeteget fejlődtek. Ennek ellenére azonban érdemes tudni, hogy tökéletes minőségű végeredményt így sem képesek produkálni. A végeredmény tehát egy az esetek többségében magyartalan, nehezen olvasható tartalom lesz. Olyan kontent, amelyet sem a látogatók, sem a Google algoritmusa nem fog igazán szeretni.

Fektessünk energiát a minőségi tartalomgyártásba. Megéri.

Végeredményben elmondható, hogy a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás az elmúlt évek során sokat fejlődött, a különböző applikációk pedig nagy segítséget jelenthetnek a tartalomgyártás során. Ettől függetlenül azonban továbbra sem képes arra, hogy a profik által végzett, kreatív munkát helyettesítsék. 

Az elsőre jó ötletnek tűnő spórolás tehát mégsem annyira jó ötlet, hiszen az AI által generált tartalomnak köszönhetően egy weboldal sok látogatót veszíthet, arról nem is beszélve, hogy a Google keresője gyakorlatilag teljes mértékben ignorálhatja is az ilyen jellegű kontenttel élő webhelyeket.
 

Címkék:

  • AI,
  • mesterséges intelligencia,
  • Google

0 hozzászólás
Összes mutatása

További olvasásra ajánljuk